Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou...
Ve firmě PATRON jsem si kupovala kočárek PATRON TERIX 4 (září 2014). Dcera se mi narodila leden 2015... po dvou týdnech používání jsem kočárek dala na první reklamaci kvůli špatnému kolečku, které mi bylo opraveno. (Vyjádření servisního technika bylo- že kočárek vyjel už špatný z výroby od jehož výroku se firma později ,,distancovala´´) Druhá reklamace kočárku proběhla v březnu z důvodu zkřížení podvozku, kde proběhla výměna za ,,asi´´ nový podvozek. Třetí reklamace byla v květnu, kde došlo opět ke skřížení podvozku. Čtvrtá reklamace - září, kde mi již nebyla uznaná reklamace z důvodu přetěžování kočárku. ( V kočárku vozím 9kg dítě a v kabelce, která je originálním příslušenstvím kočárku vozím 3 pleny, láhev s mlékem a čajem) S kočárkem zacházím dle návodu, který jsem si při koupi kočárku řádně nastudovala. Nyní prosinec 2015 - pátá reklamace, kde jsem žádala o odstoupení od kupní smlouvy z důvodu zkřížení podvozku a vyviklané sedačky a odchlipování látky mi reklamace nebyla uznaná. Za prvé mi na servisním oddělení zapůjčili po dlouhém přemlouvání po dobu reklamace podvozek jelikož kočárek využívám každý den. Sedačka bohužel na reklamaci jít nemohla z důvodu, že nepůjčují korby s hygienických důvodů. Kočárek mě stál 18300 Kč a myslím si, že by se toto nemělo stávat a už vůbec ne po necelým roce. Na servisním oddělení mi řekli, že i sako (kus oblečení )za 20000 Kč není dokonalé. Dne 24.12.2015 mi přišel email, že reklamace se neuznává z důvodu že na kočárku nenašli žádnou chybu ( i když při předání technik viděl zkřížený podvozek) Že podvozek plně vyhovuje normě EN 1888:2012 a je plně funkční. a že mám zapůjčený podvozek vrátit nejdéle do středy 23. 12. 2015 do 12.00 hodin. Jsem velmi otrávená telefonování do firmy, dopisovaní po emailech, několika výlety do Mělníka protože cesta pro mě tam a zpět je cca 230 km.Kočárek využívám každý den a je mi velmi líto, že jsem se napálila koupí kočárku od české značky, jelikož pravidlo, že zlaté české ručičky asi neexistuje. Prosím poraďte mi jak mám řešit několikrát se opakující závadu... Pro svou dceru chci to nejlepší proto jsem si zakoupila ,,vlajkovou loď ´´ od firmy PATRON a opravdu ji nechci ničit stabilitu jejího těla. Prosím poraďte mi....
Děkuji moc za kladnou odpověď....
http://patron.eu/cs/baby/baby-produkty/kocarky/sestavy/terix
Ráda bych odstoupila od smlouvy abych dceři zaručila pocit bezpečí... Kočárek je do zaří 2016 v záruce!
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Není-li však třetí popřípadě čtvrtá reklamace uznána, je možné způsob jejího vyřízení rozporovat znaleckým posudkem, který si spotřebitel k tomuto účelu nechá vypracovat. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Obecně lze říci, že pokud je raklamace oprávněná, má spotřebitel vždy nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s touto reklamací (náklady za dopravu, poštovné). Prodávající má povinnost hradit vždy nejnižší možné náklady.
Dobrý den,
je pravdou, že momentálně skutečně řešíme servisní případ s paní Jiráskovou ohledně "údajně zkříženého podvozku". Nyní čekáme na předání zapůjčeného podvozku, který si paní Jirásková od nás odvezla, poté jí bude předán její reklamovaný podvozek na kterém jsme skutečně neshledali žádné jí uváděné závady. Vše jsme si řádně zdokumentovali a bez servisního zásahu jí vrátíme podvozek a jsme připraveni nadále jednat v této souvislosti a to postupem, který paní Jirásková zvolí.
Se zájmem a pozorně jsem si přečetl napsané stanovisko paní Jiráskové, nebudu se vůbec vyjadřovat k napsanému stanovisku. Pokaždé kdy jsme společně jednali, to bylo na velice slušné úrovni a to oboustranně! O to více mne zaráží několik věcí uváděných paní Jiráskovou, které jsou překroucené a polopravdivé. Bohužel u telefonátů a osobních jednáních nikdo další nebyl, kdo by nestranně mohl věci potvrdit nebo vyvrátit. Prostor zde, nepovažuji za vhodný k prezentování sáhodlouhých vyjádření a vysvětlování.
Jak jsem již uvedl jsme připraveni dále komunikovat na úrovni a slušně - "cestou", kterou paní Jirásková zvolí.
S pozdravem Juraj Brnula - vedoucí správy areálu, dopravy a servisního střediska.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Na servisní oddělní jsem vezla zkřížený podvozek. Kde jsem do reklamačního protokolu uvedla, že při neuznání reklamace podvozek nechci opravovat. Po měsíci jsem si jela vyzvednou můj podvozek , v emailu od Vás plus na servisním středisku jsem se dozvěděla, že reklamace mi nebyla uznána a podvozek, že podle Vás je v pořádku. Při převzetí podvozku jsem si výrobek prohlédla a zkontrolovala jeho konstrukci. Všimla jsem si, že podvozek nemá zkříženou konstrukci. Kočárek jsem Vám v takovémhle stavu do firmy nepřivezla. Proto se domnívám, že podvozek mi byl opraven, tím způsobem, že došlo k narovnání konstrukce. Myslím si, že s podvozkem se manipulovalo bez mého souhlasu, tak abyc při měření vyhovoval normě a já tak následně nemohla odstoupil od kupní smlouvy z důvodu několikáté reklamace.
Na slušné úrovni jsou připraveni komunikovat a pak mi ani nezvedají telefon? Pane Brnula já nikdy neříkám ani nepíši překroucené ani polopravdivé stanoviska. Bohužel zaměstnanci firmy PATRON na servisním oddělení něco řeknou a vy se raději od toho ,, DISTANCUJETE´´ nebo řeknete, že nebyli u daného řešení žádní svědci.
13.1. 2015 jsem byla na servisním oddělení pro podvozek + jsem dávala na reklamaci sedačku ergo, která měla 4. závady. ( zasekávání polohování, odpojení nánožníku - nebo odlepení, látka která je vytahaná, a vyviklaná sedačka) Servis či reklamace proběhla během dvou hodin. Kde mi byl opraven nánožník a asi polohování, látka na sedačce, která se odchlipuje na kterou se prý koukali švadleny je opět odchlípnutá a vyviklaná sedačka u které sám Váš technik řekl, že je to vidět, že je to hodně vyviklaný, že tam dá nové adaptéry.... tak po 2 hodinách práce mi opět řekl, že je to v normě i když předtím potvrdil, že se to hýbe hodně. Já už ty Vaše firemní normy absolutně nechápu. ( já si nemůžu pomoc, ale to je jak kdybych si koupila novou TV a na ovladači by mi nefungovali 3 tlačítka a výrobce jak kdyby mi řekl, že je to v normě máte ještě 6 dalších tlačítek) Tak snad buď je to rozbité a nefunkční a nebo to funguje tak jak má.... Protože já jsem ještě nepochopila VAŠE FIREMNÍ NORMY kterýma se pokaždé bráníte... Nebo se ta sedačka může viklat do té doby až mi dítě vypadne a pak až to nebude v normě?
Kočárek Patron Terix 4 je života ohrožující bezpečnost dítěte, dle Dtestu je hodnocený na 35%, v internetových vyhledávačích po zadání typu kočárku je nespočet článku upozorňující na NEBEZPEČNÝ VÝROBEK na který mě nikdo u Vás na prodejně neupozornil, že opět technik řekne, že na rukojeti, která je u dítěte je ZIP který Vám ČOI zakázala prodávat z důvodu spolknutí. A na Vašem servisním oddělení by to chtěli řešit tak, že by vzali kleště a uštípli? To Vám připadá správné... ??? Pane Brnula už na portálu vasestiznost je zde psan spor mezi nejakou maminkou a firmou PATRON! A řeknu Vám je mi velmi ale velmi líto, že maminka neměla kočárek v záruce, že tam psala že několikrát kočárek musel opravovat manžel, že s kočárkem sjížděla schody i přesto, že ve vašem návodu píšete, že kočárek nemůže nikdo opravovat jen oprávněný technik, že se s kočárkem nemají sjíždět schody. Sám moc dobře víte, že se o kočárek starám, že vzhledově vypadá tak jako nové u Vás na prodejně. Ale pane Brnula už jsem zjistila proč vy a nebo Vaše firma si je tak jistá.... Bohužel na kočárky nefunguje soudní znalec, jediný co existuje je zkušební úřad v Jablonci ( ale buhužel 250 000 Kč na testování nemám ) ČOI mi nepomůže jelikož oni neřeší jedince, oni by maximálně firmě patron dali pokutu, ale můj kočárek by to nevyřešilo. Jediné možné řešení je soudní cestou... ale bohužel nemám sílu a ani finance při 7000 mateřské... Pro dítě jsem chtěla to nejlepší a bohužel. Kočárek je šmejd, který budu muset vytrpět do té doby než má dcera začne chodit. Jediné co mohu udělat, tak varovat maminky před výrobky firmy PATRON,aby se nenapálili tak jako já... a věřte nebo nevěřte mi pane Brnula pár maminek mě kontaktovalo, jak mají stejný problém, jak se firma později distancuje, jak raději neuznává reklamace aby nemusela vracet peníze za nekvalitní výrobek.... A je mi velmi líto budoucích maminek, které si koupí kočárek od Vaši firmy!!! Protože kdybych ty peníze ( 18 300 Kč) vyhodila do kanálu udělám líp...
Provádění mimozáruční opravy bez souhlasu kupujícího není možné. Pokud byla reklamace zamítnuta a zboží opraveno v rámci tak zvaných "dobrých vztahů" zdarma, považujeme takové jednání za obcházení zákona. Prodávající tím totiž znemožňuje kupujícímu rozporovat vyřízení reklamace či uplatnit v budoucnu právo na odstoupení od smlouvy z důvodu několikanásobného výskytu vady na věci.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.