Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
stastnyjosef (stastnyjosef@seznam.cz)
Re: Informace o Vaší zásilce DR6666946909M
8. 10. 2015, 15:40:39
Komu: Česká pošta
gOdeslané
------------------------
Podávám touto cestou stížnost na doručovatele Jaroslava Křenovského,
podepsaného na "Výzvě k vyzvednutí zásilky" kterou jsem dnes před jedenáctou hodinou našel
ve svojí poštovní schránce.
Na doručení balíku jsem čekal celé dopoledne doma na svojí adrese a tak mohu zodpovědně prohlásit,
že zaměstnanec pošty se o doručení zásilky ani nepokusil a pouze vhodil do schránky doručenku
jako obvykle.
Tlačítko fungujícího zvonku s mým jménem mám přitom umístěno hned vedle svojí poštovní schránky
což Česká pošta na rozdíl od ostatních přepravních společností jako jediná zcela přehlíží
a namísto "balíku do ruky" mi její zaměstnanci vhazují "Výzvu k vyzvednutí zásilky."
Viz citace z mailu došlého od České pošty:
Vážený zákazníku,
dne 8.10.2015 jsme učinili pokus o doručení zásilky Balík Do ruky s podacím číslem DR6666946909M od podavatele ELVO Hlinsko s.r.o..
Doručovací pokus na adrese 30 Mikulášovice nebyl úspěšný.
Vaše zásilka je uložena a připravena k vyzvednutí na poště:"
Tentokrát se takovýmto "doručováním" cítím být poškozený více než jindy, jelikož jsem kvůli očekávanému osobnímu převzetí balíku zrušil svojí účast na důležitém jednání,abych posléze zjistil že zcela zbytečně.
Žádám vás tímto abych byl informován o tom jaké důsledky budou z mojí stížnosti vyvozeny.
Když jsem vás na tuto praxi /nedoručování nýbrž ukládání na poště/ upozornil naposledy ve svém mailu,
byl jsem celkem arogantně odbyt odpovědí, že jsem nebyl zastižen doma, což se ani tehdy nezakládalo na pravdě.
S pozdravem Josef Šťastný.
Podrobnosti jsou uvedeny ve stížnosti.
Řešení?
Česká pošta by především měla pracovat tak jak veřejně deklaruje,
ve svých mailových zprávách by klientům neměla bezostyšně lhát
a pokud reklamují její špatnou práci, měla by na reklamace reagovat.
S pozdravem Josef Šťastný - Mikulášovice 30
stastnyjosef@seznam.cz
:-)
|
Tweet |
V případě služby balík do ruky si zákazník zaplatí službu, u které dle deklarovaných vlastností této služby očekává, že Česká pošta doručí balík přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště.
Pokud však zákazník nalezne výzvu ve schránce, přestože byl po celou dobu na udané adrese, může podat na příslušné poště reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma. Děje-li se však tento způsob doručování balíků do ruky opakovaně, doporučujeme podat současně i podnět Českému telekomunikačnímu úřadu k provedení kontroly, neboť tento dozorový orgán má oprávnění k státnímu dohledu na poskytováním poštovních služeb a může při zjištěném pochybení ukládat i citelné pokuty.
Kvalitu poskytovaných služeb může zákazník poštovních služeb reklamovat u kterékoli pošty. Jen tak lze docílit plnění závazků Českou poštou a zkvalitnění jejích služeb.
Reklamovat poskytovanou službu lze na kterékoliv poště, spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může stěžovatel podat do jednoho měsíce námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Proti zamítnuté reklamaci je také možné se bránit pomocí postupů České pošty. Česká pošta se odmítla zabývat stížnostmi svých zákazníků podanými prostřednictvím služby mimosoudního řešení sporů VašeStížnosti.cz, neboť disponuje vlastním systémem řešení stížností, který považuje za plně dostačující. Není-li spotřebitel spokojen s poskytováním poštovních služeb, může kromě uplatnění reklamace podat i stížnost. Stěžovat si můžete i telefonicky nebo e-mailem.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman