Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#8969Neuznaná reklamce

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 14 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.12.2015, před 9 lety

Pavel Novák

Znění stížnosti

Dobrý den,
v září jsem si u teto společnosti přes internet koupil notebook značky Lenovo. Po dvou měsících a třech dnech jsem ho jel reklamovat a to by mi jinak do dvou měsíců vrátili peníze. Reklamace byla z důvodu, že se mi rozlepil monitor, resp. víko notebooku a displej. Na reklamačním oddělení Alzy mi řekli, že se to stává a do Příjemky reklamace mi napsali, že se to stalo běžným užitím, čímž se u notebooku chápe otevírání i zavíráni, kort kdyz to je notebook, který ma i více poloh. Oni mi nabídli, že mi to opraví kdyz jim uhradit Cca 3000,-. Jelikož ta závada nebyla mnou tak jsem s tim nesouhlasil a oni mi v tom případě měli zaslat zboží zpět. Ale namísto toho čekali do posledního dne reklamační lhůty a napsali mi, ze jsem nereagoval, a proto reklamaci zamítli a k tomu zrušili zaruku. Ja jsem jim před tímto rozsudkem poslal dva e-maily a nechal jim jeden zmeskany hovor. Doslova se stranili mému případu. Kvůli tomu jsem kontaktoval ČOI a ta mi také neodpoveděla, tak uz nevim. Pokud už se nic jiného nevymyslí, tak jsem ochoten podstoupit právní kroky, najmout soudního znalce apod.

Děkuji
S pozdravem
Pavel Novák


Produkt

Lenovo IdeaFlex 2-14 Grey Full HD, Sériové č. 1S59442776WB15669927, Objednací kód NT303h9o


Požadované řešení

V tomto případě bych chtěl odstoupit od kupní smlouvy a vrátit uhrazenou částku 14 999 Kč za vracení zboží - notebooku s adapterem na nabíjení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2015 11:50, před 9 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.2.2016 14:23, před 9 lety

Vážený pane Nováku,

velmi se omlouvám za pozdější reakci. Prověřovala jsem Vaši reklamaci a vyjádření autorizovaného servisního střediska. To analýzou přístroje dospělo ke stanovisku, že uvedené poškození vzniklo mechanicky a k odlepení je zapotřebí nepřiměřená síla.

Velmi mě mrzí, že nemohu v případě Vaší reklamace poskytnout příznivější závěr, než již přineslo vyjádření autorizovaného servisního střediska. Jako možnost v tomto případě vidím shodně s pracovníky portálu dTest obrátit se s protokolem z reklamace na soudního znalce.

Děkuji za pochopení a přeji Vám pěkný den

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.3.2016 08:28, před 9 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.3.2016 09:37, před 9 lety


Pavel Novák

Reklamace je již uzavřena se stanoviskem, že to mou chybou nebylo. Alza mi to uznala jako reklamaci s vrátila mi peníze. Takže žádná nepřiměřená síla. Aspon je vidět jak jste mezi senova Alze informovani.

Diky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.4.2016 14:06, před 9 lety

Prosím o uzavření viz komentář pana Nováka.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
11.4.2016 14:13, před 9 lety


Pavel Novák

Hodnocení: