Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#8973Zrušení kupní smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.12.2015, před 9 lety

Milada Fukalová

Znění stížnosti

Dne 5.12.2015 jsem objednala kávovar Krups EA 815E Espresseria Auto Pisa S line za 2999,-- Kč. v tentýž den přišlo potvrzení objednávky (tzn. uzavření kupní smlouvy č. 90457529). Dne 7. 12. 2015 přišlo zrušení kupní smlouvy ze strany Mall.cz z důvodu chyby v udávané ceně. Se zrušením smlouvy jsem 7. 12. 2015 nesouhlasila, protože chybu nemá Mall.cz ve VOP ošetřenou. Dne 11. 12. 2015 přišlo ze strany Mall zdůvodnění, že se jednalo o chybu, opětovně jsem tentýž den nesouhlasila. Další zdůvodnění storna KS přišlo 15. 12. 2015, opět jsem ve stejný den nesouhlasila. Poslední nabídka kompenzace přišla ze strany Mall 21. 12. 2015, dne 22.12.2015 jsem opětovně nesouhlasila se zrušením kupní smlouvy z důvodu omylu v ceně. Omyl není ve VOP ošetřen a kupní smlouva se může zrušit jen z legislativních důvodů nebo na základě souhlasu smluvních stran.


Produkt

Krups EA 815E Espresseria Auto Pisa S line


Požadované řešení

Dodání zboží dle platné kupní smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.12.2015 13:56, před 9 lety

Mezi subjekty byla uzavřena kupní smlouva, ze které stranám vznikají práva a povinnosti. Povinností prodávající je zboží dodat. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Dohoda zde v tomto případě nebyla. Jako zákonný důvod připadá pouze následná nemožnost plnění, kdy se dluh stane nesplnitelným až po vzniku závazku (např. zboží se přestalo vyrábět). Ovšem musí se jednat o objektivní stav. Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.

V případě, že je uveřejněna nabídka na internetových stránkách, je jejím přijetím smlouva uzavřena. V případě, že prodejci se zvýší náklady na obstarání zboží nemůže jít k tíži spotřebitele. Pro spotřebitele platí cena, která byla uvedena v kupní smlouvě. Pokud prodejce uvedl špatnou cenu, nemůže to být k tíži spotřebitele, který smlouvu uzavřel v dobré víře, nemohl tedy chybu prodejce předpokládat. Jakmile je smlouva jednou uzavřena jsou strany povinny plnit podle smlouvy řádně a včas.

Pouze v případech, kdy by došlo ke zjevné administrativní chybě, že spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodejce odůvodněně spotřebitele informovat o správné výši kupní ceny. V daném případě bude pro posouzení případu podstatné, že zboží bylo označeno v době nabídky jako akční zboží s určitou např. procentuální slevou.

V případě, že prodejce mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by být takové jednání vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.

V aktuálních obchodních podmínkách společnosti Internet Mall, a.s. zveřejněných v provozovaném internetovém obchodě je výslovně stanoveno následující:

Je-li kupujícím spotřebitel, návrhem k uzavření kupní smlouvy (nabídkou) je umístění nabízeného zboží dodavatelem na stránky, kupní smlouva vzniká odesláním objednávky kupujícím–spotřebitelem a přijetím objednávky dodavatelem. Toto přijetí dodavatel neprodleně potvrdí kupujícímu informativním e-mailem na zadaný e-mail, na vznik smlouvy však toto potvrzení nemá vliv. Vzniklou smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů.

Obchodní podmínky jsou závazné nejen pro kupujícího, ale i pro prodejce.

Smluvní soukromé právo je postaveno na zásadě, že smlouvy se mají dodržovat (§ 3 odst.2 písm. d) občanského zákoníku). Nelze tedy smlouvy rušit, když to občanský zákoník neumožňuje. Takový postup by byl porušením zákona. Doporučujeme spotřebiteli trvat na dodání zboží s výše popsanou argumentací.

Pokud podnikatel nesplní závazek z kupní smlouvy, může spotřebitel zvážit podání žaloby k soudu. Ve věcech ochrany práv spotřebitelů platí, že výrok pravomocného rozsudku je závazný i pro další osoby oprávněné proti žalovanému, pokud se jedná o tytéž nároky z téže právní skutečnosti. Pokud by tedy soud rozhodl ve prospěch spotřebitele, mohou ostatní oprávnění očekávat stejné rozhodnutí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.1.2016 15:28, před 9 lety

Vážená paní Fukalová,

moc se omlouvám za nepříjemnou situaci, která neúmyslně vznikla. Objednávku, kterou jste učinila, jsme stornovali, jelikož z naší strany se nejednalo o nabídku záměrnou či v dobré víře učiněnou. Cena zboží výrazně neodpovídala ceně obvyklé a nedosahovala ani zdaleka oprávněných nákladů. Byla stanovená omylem - lidským neúmyslným pochybením, kterému bohužel nelze na 100% předejít.

Mrzí nás, že k této situaci došlo a děláme vše možné, aby se daná situace neopakovala.

Mnohokrát Vám děkuji za pochopení dané situace.

Ivana Raimundová
Mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.1.2016 18:04, před 9 lety


Milada Fukalová

Dobrý den,
Společnost Mall mi již minimálně 3x vysvětlila, že se jedná o lidskou chybu. Náš vztah je však prodejce a zákazník, kde platí obchodní podmínky dle občanského zákoníku a já trvám na dodání zboží dle platné kupní smlouvy, tedy dodání kávovaru.
S pozdravem
Fukalová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2016 17:20, před 9 lety

Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.