Počet nahlášených stížností: | 31 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupil jsem na www.levneelektro.cz Nokia Lumia 735 v 11/2014,tedy v platnosti zákona,kdy mám právo na vrácení peněz po celou dobu záruky.
Po 3měsících začal zlobit - samovolně se zapínal,vypínal, internetový prohlížeč zobrazoval chybně obsah stránek. Následně jsem jej reklamoval 2x pro tyto vady a ani jednou reklamace nebyla servisem uznána,i když problém trval dále a servis tvrdil,že je vše v pořádku. Při 2.reklamaci to ani neotestovali, protože reklamace byla vyřízena ve 3dnech,a i když "byl" uveden od servisu do továrního nastavení, tak při spuštění jsem zjistil,že je tam vše,jak jsem měl předtím nastaveno,což vylučuje tovární nastavení.
Po 3. jsem reklamoval pro výše uvedené vady,dále restartování při volání a další vady a požadoval jako vždy předtím vrácení peněz.
Reklamace byla uznána a v popisu servisu - výměna za nové zařízení,ale já požadoval vrácení peněz. Následně na mou žádost kontaktoval prodejce servis a do 3dnů jsem měl najednou jiné znění vyřízení reklamace - oprava swap jednotkou.
Vzhledem k tomu,že mobilní telefon nejeví známky užívání,na displayi není ochranná folie, přes foťák je přelep jako u nového,konektor a baterie jsou bez známky prachu a navíc se změnilo seriové číslo výrobku, tak jsem přesvědčen,že jde o nový kus = neopravitelnou vadu řešenou výměnou, tedy mám právo na vrácení peněz, dle zákona platného v r.2014, kdy byl telefon zakoupen, a podle kterého byla sepsána kupní smlouva. To,že mi nechali starý trochu ošoupaný zadní kryt a starou nabíječku, nelze považovat za opravu.
Nokia Lumia 735 LTE,dark grey
Požaduji vrácení pěnez, jak jsem vždy uváděl v reklamačním protokolu.
Kdybych byl při koupi prodejcem nebo výrobcem seznámen s vadami operačního systému Win 8.1,které servis úmyslně zatajuje, tak bych si tento telefon nikdy nezakoupil.
Restartování a další vady,které znefunkčnily telefon úplně, jen potvrzují, že jde o nekvalitní výrobek.
|
Tweet |
Podle v současnosti platného občanského zákoníku, který nabyl účinnosti 1. ledna 2014, se již nerozlišuje mezi vadou odstranitelnou a neodstranitelnou. Má-li věc vady, může spotřebitel žádat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitel možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a domáhat se vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Pokud by bylo ale zboží zakoupeno před 1. lednem 2014, budou se právní vztahy založené kupní smlouvou řídit zákonem č. 40/1964 Sb. Tento zákon umožňoval spotřebitelům vybrat si mezi výměnou věci a odstoupením od smlouvy, pokud se na zboží vyskytla neodstranitelná závada.
Rozhodné tedy bude, kdy přesně bylo zboží zakoupeno.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.