Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 4.11 jsem si zakoupila mobilní telefon v mobilce v Českem Těšíně značky Lenovo. Dne 14.11 jsem ho nesla na reklamách,protože telefon nenabijel, i když ukazoval procentuálně, že nabíjí. Reklamace byla přijata. Cca po 3 týdnech byla reklamace vyřízena s tím, že je telefon je mechanicky poškozený a že se tedy na tohle záruka nevztahuje.
Mobilní telefon značky Lenovo
Uplatní li spotřebitel reklamách v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle paragrafu 2161 odstv.2 za to, že věc byla vdaná již při převzetí. Důkaz o opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Proto žádám o výměnu telefonu nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Dobrý večer
telefon byl přeposlán na autorizovaný servis výrobce tj.Arvato tam bylo zjištěno že dobíjecí konektor byl mechanicky vylomený ze základní desky telefonu - dokumentace a více viz odkaz na servis
https://portal.teleservice.com/tassweb2search/orderstatus/search-cz.seam
č zakázky 323088301
imei :867803028950730
Marek Křevký
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost na vývoj případu reagovat, případně jej uzavřít.
Nezlobte se na mě, ale telefon jsem já používala 10 dni.je mi 35 let a vím jak stékat nabijecku do telefonu. Prostě si stojím za svým, že já jsem telefon nepoškodila.proto žádám opravu nebo výměnu telefonu
Nebude-li mezi stranami v rámci služby VašeStížnosti.cz dosaženo dohody, budeme nuceni stížnost uzavřít. Spotřebitelka má následně možnost obrátit se na soud, který má pravomoc rozhodnout, na čí straně leží právo. Společnost by v případě soudního sporu musela prokázat, že věc byla při převzetí bez vad a poškození způsobila spotřebitelka (dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku).
Ano souhlasím s Vašim vyjádřením - jsme schopni mimozáručně opravit na svoje náklady jedná se o drobnou závadu ale budeme trvat na tom že došlo k mechanickému poškození, pokud má zákazník zájem může kdykoli předat na prodejně telefon k opravě Marek Křevký
Říkáte že se jedná o drobnou závadu? Tak proč mi Vaší zaměstnanci řekli, že oprava vyjde více než samotný telefon? Ale děkuji za vaší nabídku a využijí vašeho návrhu na opravu.
Děkuji - jestli formulovali odhad ceny opravy tak spíše že pokud je telefon mechanicky poškozen cena opravy může být i vyšší než cena nového kusu , někdy je tomu tak .
Když oprava půjde mimozáručně,bude i po této opravě stále platit moje záruční doba?
Pokud dojde během opravy na věci k výměně součástky, začíná pro tuto součástku běžet nová dvaceti čtyř měsíční doba pro uplatnění práva z vadného plnění. Pro zbylou část zboží (neopravovanou) bude platit původní záruka.
Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.