Společnost


mojemobilka s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8980Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.12.2015, před 9 lety

Lucie Abdelhadi

Znění stížnosti

Dne 4.11 jsem si zakoupila mobilní telefon v mobilce v Českem Těšíně značky Lenovo. Dne 14.11 jsem ho nesla na reklamách,protože telefon nenabijel, i když ukazoval procentuálně, že nabíjí. Reklamace byla přijata. Cca po 3 týdnech byla reklamace vyřízena s tím, že je telefon je mechanicky poškozený a že se tedy na tohle záruka nevztahuje.


Produkt

Mobilní telefon značky Lenovo


Požadované řešení

Uplatní li spotřebitel reklamách v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle paragrafu 2161 odstv.2 za to, že věc byla vdaná již při převzetí. Důkaz o opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Proto žádám o výměnu telefonu nebo vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2015 14:48, před 9 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.12.2015 19:17, před 9 lety

Dobrý večer
telefon byl přeposlán na autorizovaný servis výrobce tj.Arvato tam bylo zjištěno že dobíjecí konektor byl mechanicky vylomený ze základní desky telefonu - dokumentace a více viz odkaz na servis
https://portal.teleservice.com/tassweb2search/orderstatus/search-cz.seam

č zakázky 323088301

imei :867803028950730
Marek Křevký

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2015 19:52, před 9 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost na vývoj případu reagovat, případně jej uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.12.2015 21:19, před 9 lety


Lucie Abdelhadi

Nezlobte se na mě, ale telefon jsem já používala 10 dni.je mi 35 let a vím jak stékat nabijecku do telefonu. Prostě si stojím za svým, že já jsem telefon nepoškodila.proto žádám opravu nebo výměnu telefonu

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2015 21:35, před 9 lety

Nebude-li mezi stranami v rámci služby VašeStížnosti.cz dosaženo dohody, budeme nuceni stížnost uzavřít. Spotřebitelka má následně možnost obrátit se na soud, který má pravomoc rozhodnout, na čí straně leží právo. Společnost by v případě soudního sporu musela prokázat, že věc byla při převzetí bez vad a poškození způsobila spotřebitelka (dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.12.2015 21:44, před 9 lety

Ano souhlasím s Vašim vyjádřením - jsme schopni mimozáručně opravit na svoje náklady jedná se o drobnou závadu ale budeme trvat na tom že došlo k mechanickému poškození, pokud má zákazník zájem může kdykoli předat na prodejně telefon k opravě Marek Křevký

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.12.2015 22:04, před 9 lety


Lucie Abdelhadi

Říkáte že se jedná o drobnou závadu? Tak proč mi Vaší zaměstnanci řekli, že oprava vyjde více než samotný telefon? Ale děkuji za vaší nabídku a využijí vašeho návrhu na opravu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.12.2015 00:28, před 9 lety

Děkuji - jestli formulovali odhad ceny opravy tak spíše že pokud je telefon mechanicky poškozen cena opravy může být i vyšší než cena nového kusu , někdy je tomu tak .

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.12.2015 08:48, před 9 lety


Lucie Abdelhadi

Když oprava půjde mimozáručně,bude i po této opravě stále platit moje záruční doba?

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.12.2015 19:32, před 9 lety

Pokud dojde během opravy na věci k výměně součástky, začíná pro tuto součástku běžet nová dvaceti čtyř měsíční doba pro uplatnění práva z vadného plnění. Pro zbylou část zboží (neopravovanou) bude platit původní záruka.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2016 17:22, před 9 lety

Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.