Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 3.12.2015 jsem se zaregistrovala na stránkách http://themoleskine.cz/ a objednala si zápisník Moleskin (Tyrkysový zápisník Moleskine linkovaný - extra velký (XL), měkká vazba) v ceně 450 Kč. Do emailu mi přišlo potvrzení s číslem objednávky: #003709. Celková částka i s poštovným činila 499 Kč. Platba proběhla formou platby přes internet přes službu GoPay. Dle výpisu z účtu byla platba řádně provedena. Žádné zboží však dosud nepřišlo. Po přihlášení do svého účtu lze na stránkách themoleskin.cz sledovat stav objednávky. Poslední záznam je ze dne 3.12.2015, stav objednávky = platba přijata. Na stránkách není uveden žádný telefonický kontakt, proto jsem 14.12. zaslala na uvedenou emailovou adresu (info@themoleskine.cz) dotaz, jak to vypadá s dodáním zboží. Dosud jsem neobrdžela žádnou odpověď.
http://themoleskine.cz/zapisniky-v-mekke-vazbe/292-moleskine-zapisnik-linkovany-tyrkysovy-xl-9788867323753.html
Požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Dobrý den, situace byla se zákaznící vyřešena a 5.1.2016 jí byla vrácena zaplacená částka zpět na bankovní účet. Rádi bychom se omluvili za způsobené potíže s objednávkou. Daný typ zápisníku nebyl v době objednání skladem a u produktu byla uvedena informace, že doba dodání je 14 dní od přijetí platby. Před Vánocemi jsme bohužel tuto lhůtu nebyli schopni dodržet, proto byla po domluvě s klientkou objednávka stornována a byly vráceny peníze v plné výši. Omlouváme se Vám za vzniklé komplikace.
Děkujeme.
Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného a o případné uzavření stížnosti.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.