Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 15.9.015 jsem si podle inzerátu v deníku Blesk objednal dvě balení preparátu na hubnutí Green magma, od společnosti Logihub s garancí vrácení peněz.Po 14 dnech užívání žádný účinek, obrátil jsem se proto na společnost na tlf.č.226259484, později na tlf.č.226259499 p.Hejčlová.Zaplatil jsem dobírkou 2800,-kč.Doporučili mi využívat celou 30 denní dávku. Ani po té jsem však neshodil ani kg.Dle instrukcí jsem vyplnil reklamační protokol, přišlo potvrzení o přijetí někde v Polsku.4.11.odeslána 1.reklamace,20.11.znovu vypnění druhého reklamačního protokolu, se žádostí o odstoupení od koupě a vrácení peněz i dotaz kam poslat nepoužité celé originální balení přípravku.Č.obj.H921756414,č.zásilky90232064148, od toho okamžiku několikrát voláno do firmy, nic se neděje,firma nekonunikuje.Dne 27.12.vyplněna a odeslaná v pořadí již třetí reklamace.Zdravotní stav i používané léky popsáno v předchozích reklamačních protokolech,na které nikdo neodpovídá a reklamaci ze zákona neřeší.Na tlf.volání se dozvíte,že voláte mimo pracovní dobu,nebo telefonistka problém odmítá vyřešit,jen opakuje že je reklamace zaregistrována.Na vyřízení reklamace a vrácení peněz čekám již déle než dva měsíce, provolal jsem spoustu peněz, které mi již nikdo nikdy nevrátí.Jejich jednání mi nepřijde příliš poctivé. Přípravku už nevěřím a chci vrátit peníze,pro mne to byla celkem velká částka,naivně jsem uvěřil stále se opakující reklamě v deníku Blesk.Kolik lidí ještě firma připraví o peníze a iluze?Můžete mi prosím pomoci?Jsem PID,ZTP/P,potřeboval jsem před důležitou operací shodit 15kg,firmě jsem poslal seznam všech léků,které musím užívat:Furon40 2-0-0,Loseprazol1-0-1,Godasal1-0-0,Nitroglycerin dle potř.,Cynt0,4 0-0-1,Lorista50 1-0-1,Degan10 před jídlem,Helicid20 1-0-0,Euphylin400 dle potř.,Tramundin ret10 1/2-0-1/2,Ventolin dle potř,Lyrica150 1-0-2,Zoloft100 1-0-0,ZolpidemMyl50x10 0-0-1,Transtec52,5 5x30 Po-R.Čtv-V,Moduretic1/2-0-0,Glykladret30 1-0-0,Sortis20 0-0-1,Codein30 1-1-1,Alerid a Dithiaden dle potř,Tanyz0,4 1-0-0, D+ěkuji za Vašiodpověď,pomoc a ochotu,i čas potřebný ke zdárnému dořešení stávajícího problému. Ota Hrabálek,
Extrakt z ječmenných výhoků,plnicí látka -celulóza,protihrudkující látka-hořečnaté soli mastných kyselin,plnicí látka-sodná sůl,karboxymethylcelulózy,zesítěná,obsah 440mg v 1 tbl.
Žádost o odstoupení od koupě, vrácení peněz zpět na účet č.ú.2110131473/2700,dotaz kam zaslat a komu vrátit nepoužité celé jedno balení přípravku. Druhé balení 60 tbl. využíváno bez účinku.
|
Tweet |
Pokud společnost inzeruje při nabídce výrobku garanci vrácení peněz, měla by ji být schopna poskytnout, za předpokladu, že zákazník podmínky této inzerované garance beze zbytku naplnil. V daném případě tedy záleží na přesné formulaci podmínek pro vrácení peněz zákazníkovi.
V opačném případě by se mohlo jednat o nekalou obchodní praktiku. Nekalou praktikou je jednání podnikatele vůči spotřebiteli, které je v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil. Zejména by se mohlo jednat o klamavou obchodní praktiku dle § 5 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.
Doporučujeme spotřebiteli pro případ, že nebude ze strany podnikatele v případě jeho oprávněného požadavku plněno, podat podnět státnímu dozorovému orgánu České obchodní inspekci pro porušení § 5 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Dozorový orgán může podnikateli při zjištěném porušení zákona o ochraně spotřebitele na základě provedené kontroly uložit ve správním řízení pokutu.
Pokud by bylo jednání společnosti vyhodnoceno jako klamavá reklama, což je taková reklama, která souvisí s podnikáním nebo povoláním, sleduje podpořit odbyt movitých nebo nemovitých věcí nebo poskytování služeb, včetně práv a povinností, klame nebo je způsobilá klamat podáním nebo jakýmkoli jiným způsobem osoby, jimž je určena nebo k nimž dospěje, a tím i zřejmě způsobilá ovlivnit hospodářské chování takových osob.
Klamavou obchodní praktiku definuje § 5 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dozorovým orgánem je dle § 7 písm. i) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy krajský živnostenský úřad (na základe odkazu v § 23 odst. 10 zákona o ochraně spotřebitele). Ke krajskému živnostenskému úřadu je tedy možné podat podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele s podezřením na klamavou obchodní praktiku. Dozorový orgán provede sám šetření a vyhodnotí, zda-li se skutečně jedná o nekalou obchodní praktiku podnikatele či nikoli. Pokud o to spotřebitel požádá, bude vyrozuměn o výsledku šetření.
V daném případě se jedná zřejmě o společnost mající sídlo ve Velké Británii, tedy zahraniční subjekt. Jde o projev volného pohybu zboží, tedy o jeden ze základních pilířů Evropské unie. Obecně je zde možnost prodávat zboží z jakéhokoliv členského státu.
Pokud je činnost obchodníka vykonávána ve státě bydliště spotřebitele nebo se na tento stát jakýmkoliv způsobem zaměřuje, bude se smlouva zpravidla řídit státem, v němž má spotřebitel obvyklé bydliště. Běžně se tak budou smlouvy s českými spotřebiteli řídit českým právem, a pravidla tak budou stejná jako při nákupu u domácího subjektu. Toto platí, pokud se prodejce zaměřuje na prodej do České republiky.
Pokud se jedná o provozovatele e-shopu z EU, Norska či Islandu, doporučujeme spotřebiteli pro případ trvání sporu obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum (ESC), které poskytuje spotřebitelům informace o jejich právech na jednotném evropském trhu. Právníci ESC bezplatně pomáhají spotřebitelům poměrně rychle a efektivně řešit jejich problémy s obchodníky z jiných zemí EU, Norska či Islandu. ESC působí při České obchodní inspekci.
Kontakty na ESC pro ČR:
Adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.