Společnost


BAŤA, akciová společnost

Počet nahlášených stížností:106
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 11 stížnostech.

#9025Neuznaná reklamace nekvalitních bot Baťa

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.12.2015, před 9 lety

Radek Landa

Znění stížnosti

Přikládám stížnost zaslanou na Baťa CZ ZAKLADATELÉ SE MUSEJÍ OBRACET V HROBĚ? dle obuvníka nemá cenu opravovat rozpadlé boty, prý jde o šmejd..
Dobrý den, bohužel musím podat stížnost na vyřízení reklamace mých bot, jelikož jsem se i přes to, že nakupuji, kvůli podpoře České značky boty výhradně u Vaší společnosti jak pro sebe, tak i pro rodinu a již se třetí reklamací jsme se setkali s arogantním přístupem obsluhy prodejny a ihned se zamítavým výsledkem reklamace. Dvakrát jsem boty vyhodil, ale aby boty od Vás vydrželi míň než od Vietnamců je už moc.
V mém případě jde o to, že mám zimní kožené boty, u kterých (u obou kusů) upadly paty podešve, jelikož jsou umělé nášlapy spojeny s botou nějakým lisovaným papírem a nejsou spojeny hřeby přes celý papír ale jen do poloviny, kde také podešve upadly. Boty se mi rozpadli asi při 4 použití a to při důležitém jednání, kde jsem u obchodu za velmi velké peníze přišel před protistranou o obě uvedené paty a bylo to pro mě velmi trapné.
Volím Baťu kvůli kvalitě a nemyslím, že je v duchu zakladatelů dělat boty z papíru a při reklamaci tolerovat arogantní jednání obsluhy. Nejprve mi obsluha paní Kubíčková v Kolíně řekla, že za podpatek (který podle mě na takové botě není, ale nejsem odborník) si ručí zákazník sám, dále mi řekla, že bez jednoho kusu podpatku mi boty nervezme, ale tento jsem právě ztratil při jednaní, kdy jsem si málem zlomil kotník, když mi už druhý podpatek na rovině a suchu upadl v domě. Boty jsem v mokru nikdy nenosil. Dále mi řekla, že jsou boty špinavé i když jsem je celé umyl, a že ne ně nebudou sahat, proto jsem musel potupně najít místo na umytí bot 30 km od domova. Dále jsem požádal k delšímu řešení situace o možnost dojít si na WC v obchodě, kdy mi bylo sděleno, že WC mají, ale jen pro sebe a ne zákazníky. To samozřejmě chápu, ale půl hodiny jsem si musel umýt boty než na ně paní sáhla v zimě před prodejnou, s čímž jsem nepočítal. Dále se k situaci přidal jeho slovy vedoucí Intersportu a začal mi také arogantně (asi protože to byl její kamarád) vysvětlovat, co chci, a že by mě s botama taky vyhnal, kdy to mi přišlo už moc, jelikož jsem byl u Bati a ne v Intersportu.
Nicméně ihned za 2 dny mi napsali z obchodu sms, že se mám dostavit a uvedou mi důvody rozhodnutí, které jsem nevěděl jak dopadlo, proto jsem volal na prodejnu a zjistil, že byly boty v mokru, i když nikdy nebyly, a že se reklamace zamítá.
Nejde mi o peníze, ale princip, jelikož mám zatím jediný pár kvalitních bot od jiné značky, i když ve slevě byly za stejně a kvalita je úplně někde jinde. Prosím o opravu bot, tak aby byly boty stejně vysoké a plnohodnotné nebo vrátit peníze zpět. Myslím, že pro vás oprava bot, kdy jen vyměníte podešev za kvalitní není nákladná nebo prosím vraťte peníze zpět.
V prodejně jsem byl opět i přes zkušenost s tímto kusem pro dvoje další boty, ale po přístupu obsluhy nebo tedy zástupkyně vedoucího jsem byl znechucen a nechal to na jindy, ale není přece možné dělat podklad podešve bot z lisovaného papíru a zamítat reklamace, kvůli nekvalitnímu výrobku, takové boty nevydrží nikomu, opravdu jsem v nich ušel max pár kilometrů v suchu, jeden podpatek je sešláplý, protože jsem šel po uvedeném papíru, co je pod patou, protože jsem domů i s rozpadlými botami musel dojít.
Děkuji Landa


Produkt

Zimní kožené boty Baťa, kontakt na řešení reklamace Jana Vaněčková- oblastní vedoucí prodejen Baťa a.s., (jana.vaneckova@bata.com)


Požadované řešení

Vrácení peněz (oprava bot)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.1.2016 00:01, před 9 lety

Případné zamítnutí reklamace musí být vždy prodejcem náležitě písemně odůvodněno, a to zejména v prvních šesti měsících od převzetí věci, kdy se má dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí (například se jednalo o nekvalitní materiál, chybné provedení, zpracování výrobku). Tím, že věc prodejce nezašle do odborného servisu a vadu sám chybně posoudí, vystavuje se nebezpečí, že si kupující nechá zpracovat znalecký posudek kvůli zamítnuté reklamaci, který potom prodejce bude muset hradit jako náhradu nákladů spojených s reklamací.

Zamítl-li prodávající reklamaci a spotřebitel se zamítnutím a uvedenými důvody nesouhlasí, je na něm, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. V daném případě, že vady reklamovaného zboží jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce (tedy nekvalitním, nesprávným provedením výrobku, popřípadě použitím nekvalitních materiálů). Takovým spolehlivým důkazem bude posudek znalce z oboru. Prokáže-li znalecký posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného).

Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz). Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.

Co se týče nevhodného chování zaměstnance společnosti k zákazníkovi při reklamaci je třeba mít na paměti, že konkrétní zaměstnanec jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku.

Z tohoto důvodu se jako nejlepší možné řešení jeví konzultovat tento problém přímo s vedením společnosti, která by měla mít zájem na vhodném chování zaměstnanců k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je nutné se stížnostmi směřujícími pouze na nevhodné chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené či zákaznickou linku společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2016 19:26, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.