Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 10. 10. 2015 jsem zakoupil v obchodě elektroworld odšťavňovač
LO-7046 lis na ovoce a zeleninu JUICER stříbrný. S odšťavňovačem jsem byl spokojen, ale prasklo uchycení konstrukce šneku + praskl plast na separatoru.(sitko přes kterou šnek tlači lisovane produkty.
Výrobek jsem reklamoval 19.12.2015, tedy do šesti měsíců od koupi.
Reklamace mi byla zamítnuta z důvodu mechanického poškození.
Zarazilo mě to zduvodnění "mechanické poškození" u přístoje který pracuje hlavně mechanicky mě to udivilo.S tímto tvrzením jsem nesouhlasil a tvrdím, že jsem výrobek používal podle návodu.
Concept LO-7046 - Lis na ovoce a zeleninu
vyměna vadnych součastí.
|
Tweet |
Spotřebiteli doporučujeme reklamaci uplatnit přímo u prodávajícího. Servis totiž není smluvním partnerem spotřebitele a má oprávnění pouze k odstranění závady, nemůže spotřebiteli vrátit peníze, ani vyměnit výrobek či jeho součást za nový, bezvadný, nýbrž standardně vystavuje pouze potvrzení, zda vznikl nárok na bezplatnou opravu, dodání nové věci bez vad, případně odstoupení od smlouvy.
Pokud tedy spotřebitel s výsledkem uplatněné reklamace nesouhlasí, doporučujeme znovu uplatnit reklamaci přímo u prodávajícího, pokud tak ještě nebylo učiněno.
V tomto případě bude vše záviset na možnosti prokázat, že k poškození zboží nedošlo zaviněním spotřebitele. Spotřebitel je však v tomto sporu v lepší výchozí pozici. Zákon totiž říká, že u vady, která se na zboží projeví do 6ti měsíců od převzetí, platí domněnka, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by proto měl prokázat, že poškození zboží nemá původ ve výrobním procesu a že vadu nemohla zapříčinit nedostatečná kvalita použitého materiálu. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za dostatečné, pokud prodávající argumentuje pouhým obecným tvrzením, ale nejlépe předložením odborného posudku.
Případné zamítnutí reklamace musí být vždy prodejcem náležitě písemně odůvodněno, a to zejména v prvních šesti měsících od převzetí věci, kdy se má dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí (například se jednalo o nekvalitní materiál, chybné provedení, zpracování výrobku). Tím, že prodejce vadu chybně posoudí, vystavuje se nebezpečí, že si kupující nechá zpracovat znalecký posudek kvůli zamítnuté reklamaci, který potom prodejce bude muset hradit jako náhradu nákladů spojených s oprávněnou reklamací.
Zamítl-li prodávající reklamaci a spotřebitel se zamítnutím a uvedenými důvody nesouhlasí, je na něm, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. V daném případě, že vady reklamovaného zboží jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce (tedy nekvalitním, nesprávným provedením výrobku, popřípadě použitím nekvalitních materiálů). Takovým spolehlivým důkazem bude posudek znalce z oboru. Prokáže-li znalecký posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného).
Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Vážený pane Ličko,
velice nás mrzí, že máte problém s výrobkem u nás zakoupeným.
Po pročtení Vašeho podnětu a reklamačního i servisního protokolu jsme kontaktovali výrobce a servisní středisko, kde jsme požadovali vysvětlení k zamítnutí výměny poškozených částí výrobku.
Nakonec jsme se dohodli na výměně poškozených částí výrobku v rámci záruky. Zároveň jsme se dohodli, že již nebudete muset znovu navštívit naši prodejnu. Servisní středisko Vám zašle nové náhradní díly přímo na Vaši adresu, kterou jsme si po telefonu vzájemně pro jistotu zkontrolovali a odsouhlasili. Mám informace, že nové náhradní díly Vám budou zaslány ještě dnes poštou.
Věřím, že budete s tímto řešením spokojen a že zůstanete i nadále našim spokojeným zákazníkem
S úctou
Bc. Jana Jurčová
Service Specialist společnosti Electro World
Hodnocení: