Společnost


ELEKTRA PV, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:31
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#9042Dodání poškozeného zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 23 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
31.12.2015, před 9 lety

Martina Hricová

Znění stížnosti

Dobrý den, objednala jsem si u firmy levnelektro.cz pračku jako vánoční dárek pro syna. Pračku dodala firma PPL, obal nebyl viditelně poškozen. Pračku jsme vybalili a zapojili po dvou dnech od dodání, v hektické předvánoční době jsme byli oba se synem pracovně velmi vytíženi. Ze stejného důvodu jsem mail s popsanou a vyfocenou "závadou" odeslala až asi pět dní po dodání pračky. Pračka má uražený horní kryt a je pokřivená. Jelikož jsme v obale nenašli úlomky plastu, dovoluji si usuzovat, že pračka byla již expedována v tomto stavu. Bylo mi sděleno, že reklamaci neuznávají z důvodu prodlevy mezi dodáním a stížností. Pračka pere, jen je však dost hlučná a nestabilní. Nevíme, jestli je to způsobeno poškozením pračky nebo je to běžné u této značky. Pračku jsem koupila jako vrácenou, bez původního obalu, ale s ujištěním prodejce, že se jedná o naprosto bezchybné zboží, bez závad a poškození. Děkuji za poskytnutí vaši pomoci. Martina Hricová


Produkt

Pračka Beko WMB 61042 PT


Požadované řešení

požaduji slevu, syn se s poškozením pračky smířil


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.1.2016 10:25, před 9 lety

Za předpokladu, že pračku zákazník zakoupil jako běžný spotřebitel (tedy nikoliv jako podnikatel uvedením IČ),reklamuje vadu zboží u prodávajícího pro nesplnění jakosti při převzetí dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Prodávající má povinnost dodat spotřebiteli bezvadné zboží dle uzavřené kupní smlouvy. Když dojde k poškození během přepravy, odpovídá za to prodávající, ledaže by si spotřebitelka nechala zboží přepravit vlastním kurýrem, tedy že by si nezvolila jeden ze způsobů dopravy nabízený prodávajícím. V rámci reklamace je možné požadovat dodání nové bezvadné věci. Prodávající má na vyřízení reklamace 30 dnů. Reklamaci doporučujeme uplatnit nejlépe písemnou formou, a to doporučeně a s dodejkou. Vše si pečlivě zdokumentovat.

Pokud prodávající nebude chtít reklamaci uznat, je nutné jej upozornit na zákonné ustanovení § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, dle kterého se má za to, že věc byla vadná již při převzetí, projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí. Na základě této domněnky leží důkazní břemeno na prodávajícím, který musí prokázat, že spotřebiteli bylo doručeno bezvadné zboží, když by chtěl reklamaci zamítnout.

Za důkaz opaku však nelze považovat potvrzení přepravce o tom, že zásilka byla předána v pořádku. Takovýto doklad má v naprosté většině případů maximálně charakter potvrzení neporušenosti vnějšího obalu zásilky, což k prokázání toho, že zboží bylo předáno v pořádku, nedostačuje.

Občanský zákoník nikde nestanoví, že je spotřebitel povinen otevřít zásilku přímo před dopravcem, popřípadě prodejcem stanovené lhůtě v řádu několika hodin či dní od převzetí. V § 2104 občanského zákoníku je pouze uvedeno, že kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství, což bylo spotřebitelem v daném případě splněno.

Prohlídka věci není právním předpokladem řádného uplatnění práv z vad, ale pouze faktickým předpokladem jejich oznámení. Pokud prodejce reklamaci zboží zamítl z nikoli zákonného důvodu (časová prodleva 5 dní mezi převzetím zboží a vytknutím vady), doporučujeme spotřebiteli její zamítnutí rozporovat s výše uvedenou právní argumentací, popřípadě se obrátit na státní dozorový orgán Českou obchodní inspekci k provedení kontroly podnikatele, v krajním případě je třeba se domáhat práv z odpovědnosti za vady v občanskoprávním soudním řízení.

V případě zamítnuté reklamace doporučujeme spotřebitelce obrátit se na soud za pomoci právního zástupce. Lze předpokládat, že prodávající důkazní břemeno před soudem neustojí, neboť by pro něj bylo velice obtížné prokázat, že spotřebitel převzal bezvadné zboží, které si následně sám poškodil.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2016 15:58, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.