Společnost


JETSILE CAPITAL s.r.o.

Počet nahlášených stížností:95
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9043Nedodané zaplacené zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 20 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.12.2015, před 9 lety

Antonín Kouba

Znění stížnosti

Dle 15. 12. 2015 jsem si objednal elektronický pilník na stránkách http://velvet-smooth.cz/ (obchodní podmínky zde http://velvet-smooth.cz/Order.aspx?ID=36942) a dle zaslaných propozic jej obratem zaplatil:

Název Cena Množství Mezisoučet
Velvet Smooth 499 Kč 1 ks 499 Kč
Česká pošta - Bankovní převod 39 Kč 1 ks 39 Kč
Celkem k zaplacení 538 Kč
Způsob dopravy a platby: Česká pošta - Bankovní převod
Poznámka k dopravě: Cenu za zboží zaplaťte na nasledujúcí bankovní účet 2111903578/2700 IBAN: CZ3827000000002111903578 SWIFT/BIC: BACXCZPP.

Dodnes však nic nedorazilo. Při snaze kontaktovat prodejce jsem se obrátil na níže uvedený e-mail info@velvet-smooth.cz, ale zjistil jsem, že se korespondence vrací jako nedoručená. Telefonát byl také neúspěšný - automat hovoří o tom, že volám mimo pracovní dobu a že provozní hodiny jsou na stránkách obchodu (což není pravda, neboť jsem volal v pracovní dny v časech jak bylo uvedeno v mailu potvrzujícím objednávku a z historie vyhledávání vytažené webové adresy uvedené výše též nefungují). Stránky vypadaly velmi důvěryhodně a i s ohledem na tvar www adresy a mailu jsem se domníval, že se jedná o věrohodného distributora přímo navázaného na výrobce, ne-li na výrobce samotného. S tímto jsem se opravdu ještě nesetkal. Vstoupil jsem v kontakt se svojí bankou, zda by šlo zažádat o vrácení peněz z protiúčtu, ale obávám se, že neuspěji, neboť se patrně jedná o otrlého podvodníka a zpětná platba bude nejspíše na dobré vůli protistrany...


UVAŽUJI O PODÁNÍ TRESTNÍHO OZNÁMENÍ ČI PŘIHLÁŠENÍ K NĚKTERÉMU JIŽ PROBÍHAJÍCÍMU. Z INFORMACÍ MĚ DOSTUPNÝCH VŠAK NEVYPLÝVÁ, ŽE BY SE MĚLO JEDNAT ZROVNA O SPOLEČNOST JETSILE CAPITAL S.R.O. - NA TO USUZUJI SPÍŠE S ODKAZEM NA DALŠÍ, ZDE UVEŘEJNĚNÉ STÍŽNOSTI. MĚL BYCH JEJ TEDY PODAT SPÍŠE NA NEZNÁMÉHO PACHATELE...?


Produkt

Velvet Smooth 1 ks 499 Kč Bankovní převod 39 Kč


Požadované řešení

Vrácení peněz; v opačném případě přinejmenším prosazení trestního práva


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.1.2016 09:21, před 9 lety

Kupní smlouva byla v daném případě uzavřena a spotřebitel uhradil požadovanou cenu za zboží a jeho dodání ve výši 538,- KČ. Prodávajícímu vznikla povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.

Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned.

To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.).

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (JETSILE CAPITAL s.r.o., Brno-střed, Veveří, Botanická 606/24). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Pro případ, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.

Pokud spotřebitel výše uvedené kroky již učinil(zaslaná výzva k plnění se stanovením konkrétní lhůty ke splnění dluhu)a podnikatel přesto nesplnil svůj závazek ve stanovené lhůtě spotřebitelem, pak má spotřebitel rovněž možnost podat i trestní oznámení Policii ČR pro trestný čin poškozování spotřebitele.

Jedná se o speciální případ podvodu, který je přísněji trestný než podvod dle § 209 TZ, protože u prodeje zboží v obchodě se předpokládá vyšší důvěra zákazníka v poctivost prodeje. K trestní odpovědnosti se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá.

V tomto případě by bylo možné podat hromadné trestní oznámení, kdy se mohou poškození dát dohromady, aby bylo z podání zřejmé, kolik je poškozených. Nicméně není to nutností. Policie ČR jedná z úřední povinnosti, a proto by měla podaná trestní oznámení vyhodnotit, sesbírat důkazy a stanovit další postup, který se bude reflektovat její zjištění.

Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2016 19:01, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.