Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 19 |
Dobrý den,
v obchodním domě Kaufland v Lanškrouně mi opakovaně naúčtovali špatnou cenu zboží. Chápu, že je tam veliký rozruch, avšak cena zboží by měla zůstat v každém případě stejná, jako je na cedulce u pultu.
Prokop Schield
Budapešťská pomazánka
Mě by bohatě stačilo, kdyby tato společnost (a ostatní společnosti) přestali takto šidit zákazníky.
|
Tweet |
V případě, že je špatně naúčtováno zboží a kupující tuto skutečnost může prokázat, je prodejce povinný vrátit finanční obnos uhrazený navíc.
Jednání konkrétních zaměstnanců je vhodné řešit přímo s jejich nadřízenými. Je důležité si uvědomit, že zaměstnanec jedná za svého zaměstnavatele, kterému se jeho jednání přičítá. Vzhledem k výše uvedené přičitatelnosti jednání zaměstnance společnosti lze dovodit porušení zákona o ochraně spotřebitele ze strany prodávajícího ve vztahu ke spotřebiteli, a to nesprávným účtováním provedeného nákupu, konkrétně jeho ustanovení § 3 odst. 1 písm. c) zákona o ochraně spotřebitele, týkající se poctivosti prodeje výrobků.
Doporučujeme proto spotřebiteli obrátit se s tímto podnětem na orgán dozoru, Českou obchodní inspekci, která na základě vlastního šetření prověří dodržování zákona o ochraně spotřebitele ze strany prodejce a při zjištěném pochybení při účtování kontrolního nákupu může uložit podnikateli ve správním řízení pokutu.
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc. Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Vážený zákazníku,
děkujeme za Váš podnět. Rádi bychom ho s Vámi dořešili k Vaší spokojenosti. Nebude-li Vás to obtěžovat, kontaktujte nás prosím na naší bezplatné zákaznické lince 800 165 894 nebo e-mailem na service@kaufland.cz.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika v.o.s.
Hodnocení: