Počet nahlášených stížností: | 177 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na začátku prosince 2015 jsem si objednala 3 ks zboží, které jsem i předem zaplatila. Do dnešního dne však nemám ani zboží, ani zpět vrácené peníze. Paní Radové jsem po čtrnácti dnech psala, kde mám zboží. Přišla mi odpověď s omluvou, že zítra zboží odešle. Další týden jsem paní psala znovu, tentokrát jsem dostala odpověď, že popletla adresy na balíčkách a že to zítra zašle. Od té doby nemám ani zboží, ani peníze.
Pokud máte ostatní, jenž se stalo něco podobného zájem, napište na ninjatkozx9r@seznam.cz a na paní podáme hromadnou žalobu. Toto si opravdu nenechám líbit. Takovéto chování je pro mě nepřijatelné.
Schauma Kids, 2 ks - 90 Kč a Čmelda zpívající 139 Kč
Navrácení celkové částky (i s poštovným) 309 Kč na můj účet, který jsem paní Radové několikrát psala.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k plnění a případně i odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii výzvy a odstoupení) a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu.
Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možné obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zaplacené zboží, mohly být naplněny znaky skutkové podstaty trestného činu podvodu. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že byl spáchán trestný čin, může podat trestní oznámení a informovat o tom Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s jeho oznámením naloženo.
Hodnocení:
Komentář: Paní Radová mě minulý týden kontaktovala s omluvou a prosbou o číslo účtu, že peníze zašle. Včera, v pondělí, opravdu peníze vrátila a mám je na svém účtu. Děkuji za pomoc.