Společnost


Electro World s.r.o.

Počet nahlášených stížností:169
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 62 stížnostech.

#9055Neuznaná záruční reklamace R 000012600 z 08.12.2015

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.01.2016, před 9 lety

Julius Pelz

Znění stížnosti

Dne 20.11.2015 jsem zakoupil přes internetový shop ELECTRO WORLD digitální rádio LENCO DAB+ typ DR 02 S za 2.298 Kč s DPH jako dárek k vánocům mojí drahé choti. Vzhledem k tomu, že jsme oba důchodci(stále doma), tak jsem neměl možnost zakoupený výrobek vyzkoušet, až 6.12.manželka odcestovala s dcerami na Louskáčka(balet), tak jsem si chtě poslechnout, jak rádio hraje. Po zapnutí se rozsvítil displej a nic se nedělo, jal jsem se studovat návod, ale žádného rozumu jsem se nedozvěděl, zda postupuji špatně nebo dobře. Prostě rádio ani nezašumělo. V úterý 8.12.2015 jsem předal dotyčný skvost k reklamaci na pobočku ELECTRO WORLD Chlumecká 1531, 19819 Praha Černý most. Protože se jednalo o dárek k vánocům poprosil jsem, zda nelze reklamaci trochu urychlit, slíbili mi, že se pokusí, ale do vánoc se nic nedělo, 29.12.2015 mi přišla SMS zpráva, že moje reklamace záruční nebyla uznána a mohu si rádio vyzvednout. Odpověděl jsem, ze nesouhlasím s neuznáním záruční opravy, ať mi sdělí písemně důvod neznání.31.12.2015 mi e-mailem prodejna sdělila, ze důvod neuznání je: Cizí zásah do rádia, pohnuto kontakty mezi DPS (deska plošných spojů), opraveno.Reklamační technik ELECTRO WORLDU mi sdělil, že rádio je opraveno a hraje. Jedná se mi o to, že do rádia jsem nelezl, přece nebudu úmyslně dělat závadu, abych běhal jako 70-tiletý dědek po reklamačních řízeních, vůbec se mi nejedná o to že třeba budu platit tuto opravu, ale jedná se mi hlavně o princip, nechci přijít o záruku 2 roky kvůli neuznané reklamaci.


Produkt

Značka a model: LENCO DAB+ radio, RDS, FM, 5W, model: DR02S, kód zboží 1079871, Výr.č.: 4113019900282


Požadované řešení

Požadavek pokračovat na zakoupené zboží plnou zárukou 2 roky.
Z reklamačního protokolu bylo rádio přijato bez viditelného mechanického poškození, tudíž ani neupadlo, nevím jakým způsobem se mohla pohnout deska plošných spojů, když ani obalový karton nejeví žádné deformace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.1.2016 11:37, před 9 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

V každém případě není prodávající oprávněn provádět na zboží jakékoli mimozáruční opravy, a to ani bezplatné. Pokud reklamaci neuzná, není možné bez souhlasu spotřebitele poskytnout mimozáruční servis. Spotřebiteli tím totiž prodávající fakticky znemožňuje rozporovat důvody zamítnutí reklamace a požadovat odstoupení od smlouvy v případě opětovného výskytu vady. Takové jednání ze strany prodávajícího lze považovat za obcházení zákona. V takovém případě je třeba uplatněnou reklamaci spotřebitele považovat za uznanou reklamaci výrobku s provedením záruční opravy.

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.

Nevydáním řádného reklamačního protokolu v souladu se skutečným průběhem reklamačního řízení se může podnikatel dopustit správního deliktu dle § 24 odst. 7 písm. t), a být tak sankcionován příslušným dozorovým orgánem, Českou obchodní inspekci (ČOI). Přičemž v této situaci může spotřebitel rovněž zvážit i podání podnětu ČOI, ve veřejnoprávní rovině může obchodníka sankcionovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.1.2016 14:11, před 9 lety

Vážený pane Pelzi,

velice nás mrzí, že jste měl problém s novým výrobkem zakoupeným u nás. Podrobně jsem si pročetla Váš podnět a zjistila jsem jak je nakonec reklamace výrobku vyřízena. V současné době se výrobek nachází u nás na prodejně, reklamace neuznána, jak správně uvádíte, ale přesto výrobek v rámci dobrých vztahů opraven.

Vzhledem k tomu, že jste reklamoval výrobek, který jste zakoupil jako dárek k Vánocům a navíc jste ho ani k těm Vánocům pro manželku neměl, rozhodli jsme se, že Vám vyjdeme vstříc a vše vyřešíme k Vaší spokojenosti.

Ať už se rozhodnete odstoupit od smlouvy nebo budete chtít zaslat opravený výrobek s dvouletou zárukou na Vaši adresu s malým dárkem jako omluvou nebo si budete přát vyřešit jinak. Prodejnu jsem informovala o tom, aby Vás kontaktovali a našli s Vámi nejvhodnější řešení.

Věřím, že budete nakonec s vyřešením situace spokojen a že dále zůstanete našim spokojeným zákazníkem.

Děkujeme za Váš podnět, který nám pomáhá uvědomit si, kde můžeme naše služby zlepšit.

S úctou

Bc. Jana Jurčová
Service Specialist společnosti Electro World

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.1.2016 14:47, před 9 lety


Julius Pelz

Děkuji za kladné vyřízení mé stížnosti, prosím o zaslání opraveného rádia + dárek na moji adresu, která je uvedena na reklamačním protokolu R000012600 z 8.12.2015
S pozdravem spokojený zákazník Neratovice.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.1.2016 09:28, před 9 lety

Vážený pane Pelzi,

opravený výrobek Vám tedy bude odeslán dnes na adresu přepravní společností DPD spolu s dárkovým poukazem. Zítra, tedy 7.1. by Vám měla společnost DPD výrobek doručit.

Děkujeme Vám za nákup a přejeme, aby jste si zakoupený výrobek užil již bez jakýchkoliv problémů.

S úctou a přáním všeho dobrého v Novém roce

Bc. Jana Jurčová
Service Specialist společnosti Electro World

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2016 10:30, před 9 lety

Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného a o případné uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
8.2.2016 12:34, před 9 lety


Julius Pelz

Hodnocení:

Komentář: Moje stížnost byla s Vaší pomocí vyřízena ke zdárnému konci. Rádio bylo posláno opravené a funkční spedicí na moji adresu + dárková karta na další nákup u ELECTRO WORDU v ceně 200,- Kč. Ještě jednou Vám děkuji za projevenou ochotu a pomoc.