Společnost


JETSILE CAPITAL s.r.o.

Počet nahlášených stížností:95
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9056Nepřijetí vrácené kulmy Perfect Curl

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.01.2016, před 9 lety

Zuzana Kovářová

Znění stížnosti

4.12.2015 jsem objednala kulmu na vlasy dle nabídky na internet. adrese info@babylisscz.cz na dobírku za 2483,--Kč. Objednávka byla ihned potvrzena a kulma přišla v pátek 11.12. Ihned po rozbalení se vysypaly kousky plastu, tím je nefunkčí. Ihned jsem volala na telefonní číslo 226254734. Ve 13.30 se ozvalo, že volám mimo prac. dobu, která měla být do 16.00. V pondělí 14.12. jsem se dovolala, paní byla velmi příjemná a ochotně zaslala informace k odstoupení od smlouvy, neboť už nemám k výrobku důvěru. Navíc v objednávce byla zahrnuta nadstandartní záruka za 279 Kč, 199 Kč poštovné a 15 Kč pojištění. Pracovnice, která se představila jako zákaznická podpora dělala dojem solidní firmy. Ihned jsem vyplnila formulář se žádostí o odstoupení a výrobek zabalila a odeslala 15.12. na adresu Internetový obchod, Přízova 1, 60200Brno. Jaké bylo překvapení, když 30.12.2015 přišel balík zpět jako nevyzvednutý. Ihned jsem psala na výše uvedený email,ale přišla zpráva, že se nepodařilo zjistit emailový server příjemce.


Produkt

Objednávka byla uvedena pod č. 996034540, jedná se o kulmu na vlasy zn, Babyliss,což je uvedeno na krabici, ale na fakruře je zn. Perfect Curl. Výrobní č. jsem nenašla, pokyny u používání jsou v čínštině a angličtině,v češtině je okopírovaný návod na samostatném listu.


Požadované řešení

V současné době nevím jak jim výrobek doručit, protože tiskopis o odstoupení od smlouvy byl přiložen v balíku dle pokynu zákaznické podpory. Tudíž pro firmu je to OK, mě se vrátil zmetek za 2500 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.1.2016 09:17, před 9 lety

Pokud podnikatel nepřijme odstoupení od smlouvy spolu se zaslaným zbožím, uplatní se domněnka doby dojití obsažená v občanském zákoníku (§ 573 zákona č. 89/2012 Sb.), kdy se má zásilka za došlou třetí pracovní den po odeslání. Následujícího dne začne běžet prodejci 14 denní lhůta na vrácení všech peněžních prostředků včetně nákladů na dodání. Podle § 570 občanského zákoníku právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde, změří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo. Spotřebitelka musí být schopná prokázat, že zaslala zboží a odstoupení od smlouvy (doručenkou)na adresu uvedenou prodejcem.

Počátek čtrnáctidenní lhůty pro zaslání odstoupení se pojí se dnem, který následuje po dni dojití zásilky spotřebiteli, a to i kdyby se jednalo o svátek. Připadne-li poslední den lhůty určené k zaslání odstoupení na sobotu, neděli nebo svátek, potom je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující. Odstoupení stačí v této lhůtě odeslat, nejlépe tedy předat poště k odeslání. Nemusí prodejci do 14 dnů dojít. Doporučujeme vždy zaslat odstoupení od smlouvy prokazatelně, nejlépe doporučeně s dodejkou prostřednictvím České pošty.

Odstoupení od smluv uzavřených přes internet může spotřebitel učinit vůči tomu, kdo provozuje daný e-shop, i elektronickou cestou. Je však lepší využít klasickou písemnou formu, která je průkaznější, i když ji zákon nevyžaduje. Umožňuje-li to podnikatel na svých internetových stránkách, dá se odstoupit i přes elektronický formulář, jehož obdržení musí podnikatel obratem potvrdit. Podstatné je, že pro dodržení lhůty pro odstoupení stačí, bylo-li oznámení o odstoupení odesláno nejpozději poslední den lhůty.

Jestliže prodejce nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky na základě prokazatelně učiněného odstoupení od smlouvy, je možné jej ještě písemně vyzvat (prokazatelně na adresu sídla uvedenou v obchodním rejstříku) nebo rovnou podat k soudu návrh na vydání platebního rozkazu. Žaloba se podává u soudu příslušného podle místa strany žalované. S žalobou je nutné soudu předložit veškeré dokumenty dokládající nárok spotřebitele, jelikož soud při tomto řízení rozhoduje bez nařízení jednání jen na základě předložených dokumentů. Soudní poplatek činí 1.000,-Kč s tím, že jej budete požadovat jako náklady řízení, které případě úspěchu ve sporu je povinna strana žalovaná uhradit. Soudu je nutné doložit nejen kupní doklady, objednávku a vzájemnou komunikaci, ale také potvrzení o odeslání odstoupení a vrácení zboží s přesnými daty.

Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (JETSILE CAPITAL s.r.o., Brno-střed, Veveří, Botanická 606/24). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce reklamace, odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Prodávající má povinnost vydat doklad o zakoupení výrobku s povinnými náležitostmi, pokud o to spotřebitel požádá, podle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k zaslání dokladu písemně za využití poštovních služeb, nejlépe doporučeně s dodejkou. Nevystaví-li prodávající ani tak doklad o zakoupení výrobku se všemi náležitostmi dle zákona, dopouští se správního deliktu, za který mu hrozí pokuta ve výši až 1 000 000,- Kč. Dohled nad ochranou spotřebitele v této oblasti provádí Česká obchodní inspekce.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2016 19:21, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení. Spotřebitelé poškození společností JETSILE CAPITAL s.r.o. mohou také poskytnout výpověď Celnímu úřadu Jihomoravského kraje na telefonním čísle 545 549 859 (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.celnisprava.cz/cz/celni-urad-pro-jihomoravsky-kraj/tiskove-zpravy/2015/Stranky/Celníci-rozprášili-desítky-podvodných-e-shopů.aspx).

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.