Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#9058Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.01.2016, před 9 lety

Jitka Sobotková

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 22.11.2015 jsem si zakoupila u společnosti AAA Brno vozidlo Škoda - Fabia, r. v. 2006 za 60 602 Kč.
Na dané auto jsem měla určité požadavky, mimo jiné ABS. Auto bylo deklarováno s ABS.
Po ujetí asi 100 km, se mi rozsvítila kontrolka na palubním počítači. Zajela jsem s autem do značkového servisu Škoda na diagnostiku, kde mi byla oznámena špatná funkce katalyzátoru a zároveň sděleno, že auto nemá ABS.
Po zajetí do AAA Brno a přednesení daného problému, mi technik nabídl jiné auto, ale žádné neodpovídalo mým požadavkům. Byla sepsána reklamace a měla být řešena v Praze. Do měsíce mi došla odpověď z "Brna", se kterou nejsem spokojena.
Přímo cituji:
" Kupující byl při koupi seznámen se stavem vozu a s tímto souhlasil. Předmětem reklamace nejsou vady, za které prodávající odpovídá, a proto reklamaci zamítá. V daném případě se jedná o vady zjevné, tedy takové, o kterých kupující v době uzavírání kupní smlouvy věděl nebo vědět musel."
Vzhledem k tomu, že v servisní knížce je uvedena výměna katalyzátoru v roce 2013 při najetí 227 868 km, je předpoklad, že daný katalyzátor bude funkční, i když částečně opotřebovaný, proto mě zarazilo, že po najetí pouhých 14 000 km je nefunkční, což hlásí palubní počítač.
V kupní smlouvě je uvedeno, že dané auto má ABS, což je v rozporu se skutečností.

Jitka Sobotková


Produkt

Škoda Fabia, 2006,


Požadované řešení

finanční kompenzaci - navrhovaná částka ve výši 15 000 Kč nebo odstoupení od smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.1.2016 10:57, před 9 lety

Pokud se u zakoupeného ojetého vozu přímo objeví nějaká vada, je možné tuto vadu u prodejce vytknout (reklamovat) a požadovat nápravu, či přiměřenou slevu z ceny. V případě koupě ojetého vozu platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

I v případě ojetého vozu však platí, že vůz má vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednali. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě. Pokud je v kupní smlouvě zaneseno, že dané vozidlo má ABS a spotřebitelka následně zjistí, že prodejcem deklarovanou vlastnost vozidlo ve skutečnosti nemá, jedná se o vadu věci.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel požadovat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Práva z vadného plnění může spotřebitel uplatnit v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí věci. Zmíněná doba může být však zkrácena až na polovinu (tedy dvanáct měsíců), pokud se jedná o použitou věc.

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí, tak jako v tomto případě, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Pouhým obecným ustanovením ve smlouvě vztahujícím se ke špatnému technickému stavu vozu se nelze zbavit odpovědnosti za vady.

Pokud by nebyla spotřebitelem uplatněná reklamace vozu uznána, může spotřebitel využít znaleckého posudku k rozporování zamítnuté reklamace. Po dobu vyřizování reklamace nebo vyřizování znaleckého posudku by však měl mít autobazar, resp. soudní znalec věc u sebe, aby měl možnost vadu odborně zhodnotit, popřípadě přezkoumat.

Poté, co bude mít spotřebitel vypracován znalecký posudek, který bude svědčit v jeho prospěch, a ani na jeho základě nebude reklamace uznána, může si teprve spotřebitel automobil nechat opravit jinde. U soudu by se pak mohl domáhat proplacení takovéto opravy. Znalecký posudek by totiž prokazoval, v jakém stavu bylo vozidlo před opravou. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s oprávněnou reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud situace dospěje do stadia, že se bude spotřebitel muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.1.2016 17:34, před 9 lety

Vážená paní Sobotková,
situaci jsem konzultoval s kolegy v Brně, psali mi, že jsou s Vámi domluveni na víkendové návštěvě. Dejte pak prosím vědět výsledek. Děkuji, Vojtěch Toráč

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.1.2016 20:00, před 9 lety


Jitka Sobotková

Dobrý den, do dvou dnů od zveřejnění stížnosti se mi ozvali z AAA a domluvili jsme si schůzku na víkend. Dojela jsem do AAA v Brně, kde se začala řešit má reklamace. Byla jsem mile překvapena z jednání. Nabídli mi tyto možnosti: vybrat si z aut na pobočce i z jiných poboček, odstoupení od smlouvy nebo peněžní kompenzace. Já si vybrala auto v Brně, s lepší výbavou, s menším počtem najetých km a hlavně s ABS. Doplatila jsem rozdíl, bonusem byly komplet letní kola a zdarma přepis vozidla. Děkuji za pomoc při vyřízení reklamace.
S pozdravem Jitka Sobotková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.1.2016 11:51, před 9 lety

Dobrý den,
děkuji Vám za Vaši zprávu a těší mě, že to takto dopadlo. Děkuji Vám za využití tohoto fóra k řešení své stížnosti. Stížnost je tedy uzavřená ke spokojenosti zákaznice. Vojtěch Toráč

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
12.2.2016 09:11, před 9 lety


Jitka Sobotková

Hodnocení: