Počet nahlášených stížností: | 95 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
k mému případu c. 8847 uvádím balík s objednanym zbozim dorazil dnes 4.1.2016 a ackoliv se jednalo o vanoční dárek, zbozí si necham pro nekoho k narozeninam.
Zboží přišlo bez přiložené faktury.
1x Elektrický pilník Velvet Smooth v hodnotě 499 Kč a 1x Velvet pilník na nehty v hodnotě 499 Kč, včetně DPH.
zaslat fakturu na email ci adresu kupujícího
|
Tweet |
Prodávající má povinnost vydat doklad o zakoupení výrobku s povinnými náležitostmi, pouze pokud o to spotřebitel požádá, podle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k zaslání dokladu ve smyslu § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele písemně za využití poštovních služeb, nejlépe doporučeně s dodejkou.
Nevystaví-li prodávající ani tak doklad o zakoupení výrobku se všemi náležitostmi dle zákona, dopouští se správního deliktu, za který mu hrozí pokuta ve výši až 1 000 000,- Kč. Jedná se o správní delikt dle § 24 odst. 7 písm. o) téhož zákona (citace: "prodávající se dopustí správního deliktu tím, že nevydá spotřebiteli na jeho žádost řádně vyplněný doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s údaji stanovenými v § 16 odst. 1."). Dohled nad ochranou spotřebitele v této oblasti provádí Česká obchodní inspekce. Každý spotřebitel je oprávněn v případě podezření na porušování zákona o ochraně spotřebitele podat podnět k provedení kontroly.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (JETSILE CAPITAL s.r.o., Brno-střed, Veveří, Botanická 606/24). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení. Spotřebitelé poškození společností JETSILE CAPITAL s.r.o. mohou také poskytnout výpověď Celnímu úřadu Jihomoravského kraje na telefonním čísle 545 549 859 (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.celnisprava.cz/cz/celni-urad-pro-jihomoravsky-kraj/tiskove-zpravy/2015/Stranky/Celníci-rozprášili-desítky-podvodných-e-shopů.aspx).
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.