Počet nahlášených stížností: | 95 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 17.12.2015 jsem na základě nabídky internetového obchodu velvet-smooth.cz objednal originál elektrického pilníku zn.Velvet Smooth, včetně 2ks náhradní hlavice a bankovním převodem z téhož dne poukázal na účet č.:2111903578/2700 požadovanou částku 737,-Kč. Vzhledem k tomu, že mimo zaslaného potvrzení objednávky nebylo možno společnost, JETSILE CAPITAL s.r.o. jakkoliv kontaktovat - telefon +420226254724 i e-mail info@velvet-smooth.cz) byly nedostupné, obrátil jsem se tedy telefonicky (viz.VOR) na jednatele společnosti s výzvou k plnění.
Elektrický pilník zn.Velvet Smooth včetně 2ks náhradních hlavic
Vzhledem zjištěným reakcím řady zákazníků na nesolidnost výše uvedené společnosti, (dTest – nedodání zaplaceného zboží, či čínský padělek), existuje za dané situace pouze jediné možné smírné řešení a to je okamžité vrácení částky 737,-Kč zpět na můj účet. V opačném případě budu nucen učinit zásadní/nevratné kroky vedoucí k uspokojení této mé nezpochybnitelné pohledávky.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k plnění a případně i odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii výzvy a odstoupení) a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu.
Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možné obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zaplacené zboží, mohly být naplněny znaky skutkové podstaty trestného činu podvodu. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že byl spáchán trestný čin, může podat trestní oznámení a informovat o tom Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s jeho oznámením naloženo.
Od spotřebitele jsme obdrželi následující vyjádření:
"peníze mi společnost JETSILE CAPITAL s.r.o vrátila"
Na základě této informace stížnost uzavíráme, neboť ve sporu bylo dosaženo požadovaného řešení.