Počet nahlášených stížností: | 95 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
1.Objednala jsem 2 Velvet pilník na nehty a Velvet Smooth - náhradní hlavice hradní váleček. Doručeno mi bylo Velvet Smooth - náhradní hlavice a 1 Scholl Velvet Smooth Diamond elektrický pilník na chodidla, který jsem vrátila a požádala o vrácení rozdílu peněz.
2. Objednala jsem 2 Velvet pilník na nehty a provedla platbu, zboží nebylo doručeno.
Objednávky byly provedeny přes internet a zaplaceny po potvrzení objednávky.
Velvet pilník na nehty
V Obou případech žádám o odstoupení kupní smlouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel má k dispozici dva možné postupy. Prvním z nich je uplatnění reklamace pro zaslání vadného zboží neodpovídajícího uzavřené smlouvě a druhým odstoupení od smlouvy bez udání důvodu podle § 1829 občanského zákoníku. Spotřebitelka v daném případě dle svého vyjádření upřednostňuje odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží.
Pokud se spotřebitel rozhodne využít svého práva daného § 1829 občanského zákoníku pro smlouvy uzavřené distančním způsobem, tedy za použití prostředků komunikace na dálku (do této kategorie spadá rovněž veřejná komunikační síť jako je internet, popřípadě i elektronická pošta), může odstoupit od uzavřené kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si kupující nemůže zboží vyzkoušet ani reálně prohlédnout před uzavřením smlouvy, tak jako při nákupu v tzv. kamenné prodejně. Spotřebitel pak může využít tohoto práva, aniž by musel své rozhodnutí jakkoliv prodávajícímu zdůvodňovat.
Neodpovídá-li zboží zakoupené distančním způsobem představám spotřebitele, má tedy možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Spotřebitel musí být o tomto svém právu řádně poučen v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku. Není-li tomu tak, má možnost od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od převzetí zboží. Prodávající má také ze zákona povinnost informovat spotřebitele, že v případě odstoupení od smlouvy ponese náklady spojené s navrácením zboží spotřebitel. Pokud tak prodávající neučiní, musí uhradit tyto náklady spotřebiteli.
Využije-li spotřebitel svého práva odstoupit od smlouvy podle § 1829 občanského zákoníku, považuje se lhůta pro odstoupení za zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle podnikateli oznámení, že od smlouvy odstupuje. Odstoupení stačí během 14denní lhůty odeslat na adresu podnikatele provozující e-shop. Nevadí tedy, když mu odstoupení dojde později, důležité je datum odeslání.
Pokud tedy spotřebitel hodlá odstoupit od smlouvy o koupi zboží, kterou uzavřel přes internet, je lhůta k odstoupení zachována, jestliže odstoupení od smlouvy odešle nejpozději 14. den ode dne převzetí zboží. Klíčové tedy je, zda spotřebitel odešle odstoupení od smlouvy ve 14 denní lhůtě od převzetí zboží, nikoliv, zda v této lhůtě prodávající zboží obdrží. Pokud má spotřebitel od přepravní služby doklad o odeslání, je to průkazný materiál o tom, že zákonnou lhůtu dodržel a vrácení peněz může vymáhat i soudní cestou. Pokud prodávající uvádí zmíněnou adresu i v obchodním rejstříku jako adresu sídla, nemůže se odvolávat na změnu adresy. Pokud se odvolává na změnu adresy, jde o maření převzetí, s nímž je spojena právní fikce, že zásilka byla doručena.
Odstoupil-li spotřebitel od uzavřené smlouvy distančním způsobem, společnost je povinna vrátit mu zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení, případně od vrácení zboží, které je spotřebitel povinen vrátit do 14 dnů od odstoupení.
Nesplněním této povinnosti ve stanovené lhůtě se společnost ocitá v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb.
Odstoupení od smlouvy je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně (nejlépe s dodejkou + ponechat si kopii odstoupení). Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (JETSILE CAPITAL s.r.o., Brno-střed, Veveří, Botanická 606/24). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení. Spotřebitelé poškození společností JETSILE CAPITAL s.r.o. mohou také poskytnout výpověď Celnímu úřadu Jihomoravského kraje na telefonním čísle 545 549 859 (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.celnisprava.cz/cz/celni-urad-pro-jihomoravsky-kraj/tiskove-zpravy/2015/Stranky/Celníci-rozprášili-desítky-podvodných-e-shopů.aspx).
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.