Společnost


JETSILE CAPITAL s.r.o.

Počet nahlášených stížností:95
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9085Vrácení zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 9 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
04.01.2016, před 9 lety

Růžena Kondlerová

Znění stížnosti

Dobrý den. Dne 30.11.2015 jsem vracela zboží na firmu Jetsile Capital s.r.o., Internetový obchod, Přízova l, 602 Brno. Tuto adresu firma uvádí v obchodních podmínkách pro případ reklamace. Tuto adresu jsem uvedla na balíku, na podacím lístku a dodejce. Zboží jsem na podacím lístku pojistila na 1000,-- Kč. Dodejka se mi vrátila potvrzená dne 1.12.2015 , ale na razítku na dodejce je uvedena adresa příjemce balíku - Kvalitní internetový obchod s.r.o., Podpěrova 518/6 , 621 00 Brno , jméno Dana Hapak. Když jsem nedostala zpět peníze za zboží ani balík, zašla jsem na poštu pro informaci, proč byl balík doručen na jinou dresu než jsem uváděla já.Bylo mi sděleno, že firma Jetsile Capital je v insolvenci a proto byl balík předán zástupci této firmy. Pošta prý jednala správně a pojištění 1000,-- Kč za balík nemůžu po poště požadovat. Mám prý reklamaci urgovat na adrese uvedené na dodejce jako příjemce balíku. Ale já jsem na tuto adresu nic neposílala.
Domnívám se, že pokud na mnou uvedené adrese firma neexistuje, měla mi pošta balík vrátit jako nedoručitelný.Pošta by přece neměla balíky zasílat podle vlastního uvážení na jiné adresy, než uvede odesilatel balíku.


Produkt

clona do auta Clear View


Požadované řešení

V balíku u vráceného zboží byl přiložen dopis s vysvětlením, proč zboží vracím, uhrazená faktura, podací lístek. Vzhledem k tomu, že při policejní kontrole jsme museli clonu z auta ihned odstranit, protože není povoleno ji při jízdě autem používat, žádala jsem o vrácení peněz i úhradu poštovného.
Protože balík byl poštou předán na jinou adresu než jsem uváděla, domnívám se, že by mi pošta měla uhradit částku 1000,-- Kč, na kterou byl balík pojištěn.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.1.2016 13:35, před 9 lety

Dle poštovních podmínek České pošty, s.p. se doporučená zásilka, jejímž adresátem je právnická osoba, doručuje na adresu uvedenou odesílatelem a oprávnění k převzetí zásilky za právnickou osobu má mimo jiné fyzická osoba starší 15 let, která vykonává činnost v prostorách označených názvem adresáta na pracovišti označeném za podatelnu. Převzít zásilku může také zmocněnec, který se prokáže, že je osobou, kterou adresát v hodnověrném písemném prohlášení k převzetí poštovní zásilky zmocnil.

Byla-li zásilka doručena jiné osobě než výše uvedeným, měla by spotřebitelka poštovní služby reklamovat. Podle čl. 43 odst. 2 Poštovních podmínek České pošty, s.p. má zákazník možnost uplatnit reklamaci poštovních služeb na kterékoli pobočce České pošty. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.

Pokud provozovatel poštovních služeb nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.

Spotřebitelka také může požadovat vydání zásilky od osoby, které byla zásilka doručena, jelikož bylo plněno, aniž tu byl platný závazek. Více informací ohledně výzvy k vydání bezdůvodného obohacení je možné vyhledat na následujícím webovém odkazu www.dtest.cz/clanek-3510/vyzva-k-vydani-bezduvodneho-obohaceni.

Spotřebitelka může uplatnit reklamaci v kterékoli provozovně prodávajícího, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě jeho podnikání (adresa sídla společnosti JETSILE CAPITAL s.r.o.: Botanická 606/24, Veveří, 602 00 Brno). Pokud bude zboží k reklamaci zasláno s využitím provozovatele poštovních služeb, platí vyvratitelná právní domněnka, že zásilka došla druhé straně třetí pracovní den po odeslání. Tento den bude považován za den, kdy byla reklamace uplatněna. Rozhodující bude prokázat, že zboží bylo k reklamaci opravdu odesláno. Prodávající má na vyřízení reklamace 30 dnů. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitelka má možnost od kupní smlouvy odstoupit.

Pokud společnost nepřijme reklamaci, dopouští se správního deliktu, za který ji může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2016 19:35, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení. Spotřebitelé poškození společností JETSILE CAPITAL s.r.o. mohou také poskytnout výpověď Celnímu úřadu Jihomoravského kraje na telefonním čísle 545 549 859 (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.celnisprava.cz/cz/celni-urad-pro-jihomoravsky-kraj/tiskove-zpravy/2015/Stranky/Celníci-rozprášili-desítky-podvodných-e-shopů.aspx).

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.