Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Reklamoval jsem 3 týdny starý telefon, ten nebyl opraven v 30dnech, žádal jsem odstoupení od smlouvy. To bylo umožněno, ale k telefonu jsem měl i pojistku za ca 600 Kč, prodejce v Mladé Boleslavi nabídl, že vrátí peníze pouze za telefon a pojistné propadne tak, jak je uvedeno ve smlouvě
Mobilní telefon / Xiaomi Hongmi (Redmi) Note LTE White
Vrácení peněz i za pojistku.
|
Tweet |
Spotřebitel uzavřel s prodávajícím při jednom jednání kupní smlouvu a pojistnou smlouvu vztahující se k věci, která byla předmětem kupní smlouvy. Z toho je zřejmé, že jsou smlouvy na sobě závislé. Podle § 1727 občanského zákoníku zánik hlavního závazku (v tomto případě kupní smlouvy) bez uspokojení věřitele zrušuje ostatní závislé smlouvy, a to s obdobnými právními účinky.
Při odstoupení od smlouvy se závazek zrušuje od počátku. Zrušením kupní smlouvy byla také zrušena pojistná smlouva a spotřebitel může požadovat vrácení částky, která byla uhrazena na základě pojistné smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.