Počet nahlášených stížností: | 95 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, výš e zmíněná společnost mi dodala zboží, které nebylo nové, po komunikaci s jejich info linkou jsem zboží v zákonné lhůtě požádal o výměnu nebo vrácení peněz, zboží jsem poslal na jejich uvedenou adresu a přišlo mi potvrzení e-mailem že je reklamace vyřízená, bohužel se tak nestalo. Webové stránky jsou zablokované, e-mail nefunguje a firma je napsaná na jednu osobu:
Bc. RADEK PRUDIL, dat. nar. 25. března 1986
Kazimíra Rudého 3911/16, 767 01 Kroměříž
Pokud sleduji obdobné stížnosti, tak je patrné, že majitel jednal již s úmyslem podvodu, má smysl si dopisovat s firmou, která má někde sídlo jako dalších stovky a nepodat rovnou trestné oznámení?
Děkuji.
Pavel
pilník na paty SVS
Nají Bc. xxxx a poslat ho za mříže..
|
Tweet |
Pokud by podnikatel jednal s úmyslem nedodat zaplacené zboží, mohly by být naplněny znaky skutkové podstaty trestného činu podvodu, popřípadě trestného činu poškozování spotřebitele. Spotřebitel má v takovém případě možnost podat trestní oznámení Policii ČR.
V případě trestného činu poškozování spotřebitele se jedná o speciální případ podvodu, který je přísněji trestný než podvod dle § 209 TZ, protože u prodeje zboží v obchodě se předpokládá vyšší důvěra zákazníka v poctivost prodeje. K trestní odpovědnosti se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá.
V tomto případě by bylo možné podat hromadné trestní oznámení, kdy se mohou poškození dát dohromady, aby bylo z podání zřejmé, kolik je poškozených. Nicméně není to nutností. Policie ČR jedná z úřední povinnosti, a proto by měla podaná trestní oznámení vyhodnotit, sesbírat důkazy a stanovit další postup, který se bude reflektovat její zjištění.
Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení. Spotřebitelé poškození společností JETSILE CAPITAL s.r.o. mohou také poskytnout výpověď Celnímu úřadu Jihomoravského kraje na telefonním čísle 545 549 859 (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.celnisprava.cz/cz/celni-urad-pro-jihomoravsky-kraj/tiskove-zpravy/2015/Stranky/Celníci-rozprášili-desítky-podvodných-e-shopů.aspx).
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.