Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Mobilní telefon jsme zakoupili 9. 10. 2013 přímo u Planeo elektro v kamenném obchodě. První reklamace 7.10.2014-telefon se stále restartuje nebo se sám od sebe vypne. Druhá- nemám protokol ale v prodejně je zaznamenaná- závada nefunkční reproduktor Třetí 14. 8. 2015 nefunkční Wi-Fi. Čtvrtá 14. 8. 2015 znovu nefunkční Wi-Fi-jako čtvrtá reklamace žádání o odstoupení od smlouvy (nabylo uznáno z důvodu prví reklamace) Pátá 27. 10. 2015 znovu nefunkční Wi-Fi žádání o odstoupení od smlouvy jako třetí opakující se závada a čtvrtá (pátá) reklamace-nebylo uznáno telefon jsem nepřevzal je stále v obchodě a trvám na odstoupení od smlouvy. Prodejce se brání že vyřizuje reklamace jen ze slušnosti z důvodu změny majitele, dále že byl telefon po záruce(byl ale záruka je o to co byl telefon v servisu delší to znamená že telefon v záruce byl)a naposledy mi řekli, že telefon měl mini závadu ta je odstraněna a že nemám nárok k odstoupení od smlouvy. Nevím jak postupovat dál. Řekl jsem jim, že budu situaci řešit s právní podporou. Prodejce so stále vymlouvá na servis a tvrdí pokud mu to servis neuzná tak já nemám nárok k odstoupení od smlouvy.
Samsung Galaxy S3 mini i8190 IMEI 356937053914704
Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz
|
Tweet |
Jelikož z popisu stížnosti vyplývá, že zboží bylo zakoupené před účinností v současnosti platného občanského zákoníku z. č. 89/2012 Sb., tak se právní vztahy založené kupní smlouvou budou řídit zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).
V § 620 občanského zákoníku je stanoveno, že při prodeji spotřebního zboží je záruční doba 24 měsíců. Dále je v § 627 tohoto zákona uvedeno, že doba, která uplyne od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Záruční doba se tak prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v reklamačním řízení.
Podle § 622 občanského zákoníku je možné odstoupit od kupní smlouvy, vyskytne-li se na zboží vada, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady. Stejné právo přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. Další informace ohledně odstupování od kupní smlouvy z důvodu opakování vady či pro větší počet vad je možné vyhledat na následující webové adrese www.dtest.cz/clanek-814/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad.
Pokud prodávající reklamaci zamítne, nemůže bez souhlasu kupujícího provádět na věci jakoukoli mimozáruční opravu (výměnu součástek), a to ani za předpokladu, že tuto opravu poskytuje zdarma. Takové jednání lze považovat za obcházení zákona, neboť je tím spotřebiteli fakticky znemožněno rozporovat důvody pro zamítnutí reklamace.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.