Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#9122Reklamace mobilního telefonu - vypadávání sítě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 22 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.01.2016, před 9 lety

Jan Erbrt

Znění stížnosti

Reklamoval jsem mobilní telefon (android) Samsung, zakoupený v OKAY s.r.o. Na prodejně mobil ochotně převzaly, reklamaci uznali. (Telefon byl funkční, pouze vypadávaly hovory).

Reklamace byla řádně vyřízena výměnou "střev" v telefonu, čímž došlo ke ztrátě veškerých uložených dat v telefonu.
Na nutnost zálohy dat před předáním do reklamačního řízení mne nikdo neupozornil, že hrozí ztráta dat jsem též nebyl informován.

Po převzetí telefonu jsem okamžitě kontaktoval servis a žádal o vrácení ztracených dat (fotografií z dovolené). Bohužel byl jsem odkázán zpět na OKAY s.r.o. s tím, že jsem pro ně "třetí osoba".

OKAY s.r.o. odmítá skutečnost, že sice zařídila záruční opravu telefonu, ale že mi způsobila značnou škodu.


Produkt

Samsung S4 mimi


Požadované řešení

Nemělo by se již stát, že zákazník nebude upozorněn na možnou ztrátu dat, která byla v okamžiku reklamace bezproblému přístupná.

Záruční servis by měl zajistit zálohu dat z mobilních telefonů, před jejich resetováním, uvaděním do továrního stavu či při výměně částí telefonu.

Případně nevratné zásahy do telefonu by měly být konzultovány se zákazníkem (k dispozici byl telefonní kontakt).

V případě ztráty dat, na kterou zákazník nebyl upozorněn, by mělo dojít k náhradě škody tak způsobené.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.1.2016 13:53, před 9 lety

Dle §2900 občanského zákoníku je každý povinen počínat si při svém konání tak, aby nedocházelo k nedůvodné újmě na vlastnictví jiného. Na možnou ztrátu dat by měl prodávající spotřebitele upozornit před přijetím zboží k reklamaci.

Převzal-li prodávající věc k reklamaci, ručí za škodu způsobenou na věci během reklamace dle § 2944 občanského zákoníku. Ze zákona tedy odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při skladování věci. Prodávající by se této odpovědnosti zbavil jedině v případě, jestliže by prokázal, že by ke škodě došlo i jinak.

Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Žádost o náhradu škody doporučujeme zaslat společnosti písemně z důvodu průkaznosti v případě soudního sporu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.1.2016 15:58, před 9 lety

Vážený pane Erbrte,

reaguji na Váš podnět týkající se reklamace mobilního telefonu.

Rádi prověříme veškeré okolnosti celého případu a následně Vám poskytneme vyjádření, nicméně prosím Vás touto cestou o sdělení čísla reklamace, abychom se jím mohli začít zabývat.

Věřím, že společně situaci vyřešíme k Vaší spokojenosti.

S pozdravem a přáním hezkého dne,

Lucie Rosypalová,
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.1.2016 16:40, před 9 lety


Jan Erbrt

Dobrý den,

děkuji za rychlou reakci.
Číslo reklamace by mělo být : 1067/1508079 ze dne 17.8.2015
Přikládám přílohu

Obávám se, že problém způsobil Váš smluvní partner (servis, který prováděl opravu), svým diletantským přístupem.
Bohužel mobil byl zakoupen u Vás a reklamován též přes Vás.
Do servisu jsem okamžitě volal, ale byl jsem pro ně "třetí stranou".

S přáním všeho nej do nového roku Erbrt

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.1.2016 08:54, před 9 lety

Vážený pane Erbrte,

děkuji Vám za upřesnění.

Po prověření však bohužel musím sdělit, že ze dne 17. 8. 2015 neevidujeme na prodejně OKAY 1067 Trutnov žádnou reklamaci na Vaše jméno.
Reklamaci, jejíž číslo jste nám zaslal, uplatnil jiný zákazník. Abychom mohli pokračovat v řešení celé situace, je nutné, abychom komunikovali buď přímo s p. Kudrnou, nebo s Vámi, ovšem pouze na základě úředně ověřeného zplnomocnění ze strany p. Kudrny.

Pevně věřím, že mou odpověď přijmete s pochopením a společně vše vyřešíme.

S pozdravem a přáním hezkého dne,

Lucie Rosypalová,
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.1.2016 18:00, před 9 lety


Jan Erbrt

Dobrý den,

domnívám se, že problém se netýká jen nás a že by se data z telefonu neměla ztratit při žádné reklamaci či opravě. (pokud jsou dostupná.
Výše uvedené nesouvisí se zplnomocněním k reklamaci s ověřeným podpisem.

Filip Kudrna je mým rodinným příslušníkem (nevlastní syn). V době reklamace byl nezletilý. Reklamaci telefonu jsem v prodejně OKAY v Trutnově řešil osobně já a do dokladu nechal uvést Filipa Kudrnu, aby si telefon mohl po vyřízení reklamace převzít. Řešil jsem a stále řeším ztracená data - rodinné fotografie z dovolené.

Pokud na zplnomocnění s ověřeným podpisem trváte, pošlu Vám zplnomocnění zákonného zástupce Filipa Kudrny (jeho matky). Uveďte, kam poslat.
Posílám doklad o provedené opravě, kam jsem si nechal potvrdit, že nesouhlasím se ztrátou dat.

Příloha : protokol z opravy

Ing. Erbrt

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.1.2016 09:57, před 9 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2016 17:17, před 9 lety

Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.