Společnost


Generali Česká pojišťovna a.s.

Počet nahlášených stížností:129
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

42%
58%
Toto skore je založeno na 19 stížnostech.

#9123Zpětné zrušení povinného ručení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 15 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
06.01.2016, před 9 lety

Jan Erbrt

Znění stížnosti

Česká pojišťovna a.s. mi mailem 5.1.2016 posílá sdělení datované 4.1.2016, že mi k 20.12.2015 zrušila pojistnou smlouvu na motocykl. (povinné ručení)
Jako důvod uvádí pro "neplacení".

a) není pro mne přijatelné, aby pojistná smlouva se rušíla zpětně a bez jakékoliv výpovědní lhůtu. Nedovedu si představit, jak by pojišťovna hradila škodu, kdyby došlo ke škodní události po 20.12.2015

b) pojistná smlouva byla řádně a včas uhrazena (v plné výši), nemá žádný dodatek a nebylo se mnou oficielně nic řešeno.

c) k pojistné smlouvě přišla 6.11.2015 upomínka na čásku 170,- Kč + poplatek za upomínku ve výši 50,- Kč. Tato upomínka byla dopisem ze 7.11.2015 reklamována jako neopostatněná. Pojišťovna ve lhůtě 30-ti dní reklamaci nevyřídila. (dodnes mi neodpověděla)

d) sdělení o zrušení smlouvy dostávám od pojišťovny mailem z adresy : ceskapojistovna@ceskapojistovna.cz 5.1.2016 ve 14:01 hod.
Zpětný kontakt na tento mail není možný a nelze odpovědět.


Produkt

pojistná smlouva č. 4293987415


Požadované řešení

Akceptovat smlouvu jako dvoustrannou záležitost !

Jako klient mohu smlouvu rušit pouze 1x za rok v její výroční den, za předpokladu, že dodržím výpovědní lhůtu.

Pojišťovna však může smlouvu zrušit zřejmě kdykoliv a to i zpětně, což považuji za neskutečný paradox.

Pokud je potřeba v průběhu pojistného období (již uhrazeného období) navýšit cenu pojistného, mělo by to být řešeno nějakým dodatkem a s klientem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.1.2016 13:31, před 9 lety

Podle § 12 odst. 1 písm. e) zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla zaniká pojištění v případě marného uplynutí lhůty stanovené pojišťovnou v upomínce k zaplacení pojistného nebo jeho části, která byla doručena spotřebiteli. Tato lhůta nesmí být kratší než jeden měsíc a upomínka pojistitele musí obsahovat upozornění na zánik pojištění v případě nezaplacení dlužného pojistného.

Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem pojišťovny, má možnost podat proti tomuto postupu stížnost. Stížnosti se doručují na adresu pojistitele Česká pojišťovna a.s., P. O. BOX 305, 659 05 Brno a vyřizují se písemnou formou, pokud se strany nedohodnou jinak. Nereaguje-li pojišťovna na stížnost nebo ji zamítne, může se spotřebitel obrátit i na Českou národní banku, Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, která je orgánem dohledu nad pojišťovnictvím.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.4.2016 15:42, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.