Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Česká pojišťovna a.s. mi mailem 5.1.2016 posílá sdělení datované 4.1.2016, že mi k 20.12.2015 zrušila pojistnou smlouvu na motocykl. (povinné ručení)
Jako důvod uvádí pro "neplacení".
a) není pro mne přijatelné, aby pojistná smlouva se rušíla zpětně a bez jakékoliv výpovědní lhůtu. Nedovedu si představit, jak by pojišťovna hradila škodu, kdyby došlo ke škodní události po 20.12.2015
b) pojistná smlouva byla řádně a včas uhrazena (v plné výši), nemá žádný dodatek a nebylo se mnou oficielně nic řešeno.
c) k pojistné smlouvě přišla 6.11.2015 upomínka na čásku 170,- Kč + poplatek za upomínku ve výši 50,- Kč. Tato upomínka byla dopisem ze 7.11.2015 reklamována jako neopostatněná. Pojišťovna ve lhůtě 30-ti dní reklamaci nevyřídila. (dodnes mi neodpověděla)
d) sdělení o zrušení smlouvy dostávám od pojišťovny mailem z adresy : ceskapojistovna@ceskapojistovna.cz 5.1.2016 ve 14:01 hod.
Zpětný kontakt na tento mail není možný a nelze odpovědět.
pojistná smlouva č. 4293987415
Akceptovat smlouvu jako dvoustrannou záležitost !
Jako klient mohu smlouvu rušit pouze 1x za rok v její výroční den, za předpokladu, že dodržím výpovědní lhůtu.
Pojišťovna však může smlouvu zrušit zřejmě kdykoliv a to i zpětně, což považuji za neskutečný paradox.
Pokud je potřeba v průběhu pojistného období (již uhrazeného období) navýšit cenu pojistného, mělo by to být řešeno nějakým dodatkem a s klientem.
|
Tweet |
Podle § 12 odst. 1 písm. e) zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla zaniká pojištění v případě marného uplynutí lhůty stanovené pojišťovnou v upomínce k zaplacení pojistného nebo jeho části, která byla doručena spotřebiteli. Tato lhůta nesmí být kratší než jeden měsíc a upomínka pojistitele musí obsahovat upozornění na zánik pojištění v případě nezaplacení dlužného pojistného.
Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem pojišťovny, má možnost podat proti tomuto postupu stížnost. Stížnosti se doručují na adresu pojistitele Česká pojišťovna a.s., P. O. BOX 305, 659 05 Brno a vyřizují se písemnou formou, pokud se strany nedohodnou jinak. Nereaguje-li pojišťovna na stížnost nebo ji zamítne, může se spotřebitel obrátit i na Českou národní banku, Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, která je orgánem dohledu nad pojišťovnictvím.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.