Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupila jsem si u této společnosti 60 kusů tablet na hubnutí.Tablety jsem užívala dle doporučení na přiloženém návodu na krabičce.Stravovala jsem se normálně,střídmě,pila jsem denně doporučenou dávku neperlivé vody.Bohužel,výsledek se nedostavil žádný,nezhubla jsem ani deko,ba naopak.Přibrala jsem tři kilogramy.Přípravek jsem si objednala ze zakoupeného časopisu Čas pro hvězdy telefonicky na čísle 226259480.Na tomto čísle jsem žádala radu na reklamaci a vrácení částky/1099 CZK/ za zakoupené zboží podle přiloženého tiskopisu v obalu zboží i v nabídce v uvedeném časopisu o Záruce vrácení peněz.Operátorka mě doporučila obrátit se na tuto emailovou adresu pro vyřízení této mé reklamace.
Stoprocentní přírodní preparát GREEN MAGMA je sloučením výhonků mladého ječmene s mikročásticemi.Díky této směsi očišťuje organizmus od toxických látek.Podporuje hubnutí a redukci tukové tkáně.
Vzhledem k tomu,že se u mne žádný účinek neprojevil,žádám Vás laskavě o vrácení peněz---částky 1099,00Kč.
|
Tweet |
Pokud společnost inzeruje při nabídce výrobku garanci vrácení peněz, měla by ji být schopna poskytnout, za předpokladu, že spotřebitelka podmínky této inzerované garance beze zbytku naplnila. V daném případě tedy záleží na přesné formulaci podmínek pro vrácení peněz zákazníkovi.
V opačném případě by se mohlo jednat o nekalou obchodní praktiku. Nekalou praktikou je jednání podnikatele vůči spotřebiteli, které je v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil. Zejména by se mohlo jednat o klamavou obchodní praktiku dle § 5 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.
Doporučujeme spotřebitelce pro případ, že nebude ze strany podnikatele plněno, podat podnět státnímu dozorovému orgánu České obchodní inspekci pro porušení § 5 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Dozorový orgán může podnikateli při zjištěném porušení zákona o ochraně spotřebitele na základě provedené kontroly uložit ve správním řízení pokutu.
Pokud by bylo jednání společnosti vyhodnoceno jako klamavá reklama, což je taková reklama, která souvisí s podnikáním nebo povoláním, sleduje podpořit odbyt movitých nebo nemovitých věcí nebo poskytování služeb, včetně práv a povinností, klame nebo je způsobilá klamat podáním nebo jakýmkoli jiným způsobem osoby, jimž je určena nebo k nimž dospěje, a tím i zřejmě způsobilá ovlivnit hospodářské chování takových osob.
Klamavou obchodní praktiku definuje § 5 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dozorovým orgánem je dle § 7 písm. i) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy krajský živnostenský úřad (na základe odkazu v § 23 odst. 10 zákona o ochraně spotřebitele). Ke krajskému živnostenskému úřadu je tedy možné podat podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele s podezřením na klamavou obchodní praktiku. Dozorový orgán provede sám šetření a vyhodnotí, zda-li se skutečně jedná o nekalou obchodní praktiku podnikatele či nikoli. Pokud o to spotřebitelka požádá, bude vyrozuměna o výsledku šetření.
V daném případě se jedná zřejmě o společnost mající sídlo ve Velké Británii, tedy zahraniční subjekt. Pokud je činnost obchodníka vykonávána ve státě bydliště spotřebitele nebo se na tento stát jakýmkoliv způsobem zaměřuje, bude se smlouva zpravidla řídit státem, v němž má spotřebitel obvyklé bydliště. Běžně se tak budou smlouvy s českými spotřebiteli řídit českým právem, a pravidla budou stejná jako při nákupu u domácího subjektu. Toto platí, pokud se prodejce zaměřuje na prodej do České republiky.
Pokud se jedná o provozovatele e-shopu z EU, Norska či Islandu, doporučujeme spotřebitelce v případě trvání sporu, aby se obrátila na Evropské spotřebitelské centrum (ESC), které poskytuje spotřebitelům informace o jejich právech na jednotném evropském trhu. Právníci ESC bezplatně pomáhají spotřebitelům poměrně rychle a efektivně řešit jejich problémy s obchodníky z jiných zemí EU, Norska či Islandu. ESC působí při České obchodní inspekci.
Kontakty na ESC pro ČR:
Adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.