Počet nahlášených stížností: | 177 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 12.07.2015 jsem si objednala zboží: Fontána / fondue na čokoládu ve výši 399 Kč + poštovné 80 Kč, tedy celkem 479 Kč, které bylo registrované pod číslem objednávky: 1556626. Uvedená částka byla podnikatelce převedena na bankovní účet uvedený na jejích internetových stránkách. Podnikatelka ze začátku nekomunikovala, poté se vždy omlouvala, že z nějakého důvodu neodeslala peníze, že jí to mrzí. A mimo to ve výpisu z účtu jsem zjistila, že účet zní na jméno:Aneta Giňová. Dne 07.08.2015 jsem informovala elektronicky podnikatelku, že odstupuji od smlouvy a požaduji vrácení zaplacené částky ve výši 479 Kč.Tohož dne večer odepsala kamarádka podnikatelky, že podnikatelka je s dcerou v nemocnici a že určitě až se vrátí dá vše do pořádku.Následující den jsem podnikatelce napsala, že trvám na odstoupení od smlouvy a ona mi pak až dne 7.9.2015 odepsala, že jí to mrzí a, že mi musí peníze za fontánu vrátit zpět. A od té doby se nikdo neozval, peníze na účet nepřišly.
Fontána / fondue na čokoládu
Vrácení uhrazené částky ve výši 479 Kč.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k plnění a případně i odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii výzvy a odstoupení) a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu.
Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možné obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zaplacené zboží, mohly být naplněny znaky skutkové podstaty trestného činu podvodu. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že byl spáchán trestný čin, může podat trestní oznámení a informovat o tom Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s jeho oznámením naloženo.
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.