Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Omlouvám se tímto zaměstnancům v Penny Horšovský Týn, na které jsem podávala stížnost týkající se akčních cen a účtování cen původních - dnes jsem se dozvěděla, že ceny zadává ústředí.
Takže neschopnost těch, kteří zadávají nové akční ceny, jejich nezodpovědnost - to se může stát jen v České republice. Není snad nákup, ve kterém by nebyla špatně zaúčtovaná položka - vyšší cena než je uvedena v letáku a na cenovce. Obdivuji pokladní a vůbec zaměstnance, že pro vás pracují. Takovou neschopnost jsem zatím nepoznala, až jste u nás otevřeli Penny.
Pokud se nemýlím, je to německý řetězec, ale tohle by si v
Německu nikdo nedovolil.
Pokud by zjistili, jak je u nás prezentujete, asi by se divili. Tak jen nás dále vesele okrádejte.
odpovědné a schopné pracovníky
|
Tweet |
V případě, že je špatně naúčtováno zboží a kupující tuto skutečnost může prokázat, je prodávající povinný vrátit finanční obnos uhrazený navíc. Zároveň je prodávající povinný dodržovat dle reklamy sortiment a ceny v ní uváděné, jinak by se mohlo jednat o klamavou obchodní praktiku dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele. Zda se jedná či nejedná o klamavou obchodní praktiku a bude udělena sankce rozhoduje Česká obchodní inspekce.
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitelka může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.