Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Stížnost se vztahuje k telefonnímu číslu 608151556, které bylo k 1.9. převedeno z firmy ENSAS a.s. na soukromou osobu Jan Motyčka, od Vaší společnosti k tel. operátorovi T-mobile.
Mé osobní data /Jan Motyčka, datum narození, telefon. číslo/ Vaše společnost poskytla společnosti KRUK, která mě nevybíravým způsobem šikanovala od 7.12. 2015.
Žádám o vysvětlení, než předám celou záležitost úřadu pro ochranu osobních dat, telekomunikačnímu úřadu a hospodářské komoře.
Jan Motyčka
te. 608151556
e-mail: j.motycka@centrum.cz
Vysvětlení
|
Tweet |
Společnost může poskytnout určité osobní údaje o spotřebiteli třetímu subjektu pouze za splnění následujících podmínek: údaje o spotřebiteli byly získány v souvislosti s činností společnosti nebo se jedná o zveřejněné osobní údaje; tyto údaje budou využívány pouze za účelem nabízení obchodu a služeb; spotřebitel byl o tomto postupu společností předem informován a nevyslovil s tímto postupem nesouhlas. Pokud společnost tyto podmínky splnila, jednala v souladu s právními předpisy (je například možné, že při podpisu smlouvy spotřebitel také souhlasil s poskytnutím svých osobních údajů třetím subjektům).
Pokud však spotřebitel nyní zašle společnosti svůj nesouhlas s poskytováním svých osobních údajů třetím subjektům, je společnost povinna informovat každý subjekt, kterému byly předány osobní údaje o spotřebiteli, o tom, že spotřebitel vyslovil nesouhlas se zpracováním svých osobních údajů. Nesouhlas se zpracováním osobních údajů musí spotřebitel učinit písemně. Více informací je také možné vyhledat na následující webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-3455/zadost-o-odstraneni-osobnich-udaju-z-databaze.
Pokud spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Dobré odpoledne, pane Motyčko,
se společností KRUK spolupracujeme v případech, kdy od zákazníka neobdržíme platbu za Vyúčtování. Všechny informace o nakládání s osobními údaji a možnosti předání dat některým subjektům najdete na http://www.vodafone.cz/o-vodafonu/ke-stazeni/ochrana-osobnich-udaju/.
Pokud nesouhlasíte s naším postupem, můžete samozřejmě podat reklamaci. Vyplnit ji můžete na https://dotazy.vodafone.cz/app/complaint - následně formulář vytisknete, podepíšete a pošlete na adresu sídla Vodafonu. Kolegové vše prověří a odpovědí nejpozději do 30 dní.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Dobrý den pane Ullmanne.
Jak sám uvádíte "se společností KRUK spolupracujeme v případech, kdy od zákazníka neobdržíme platbu za Vyúčtování".
Tak jak je možné, že jste předali má osobní data výše uvedené společnosti, když jsem nebyl Vaši zákazníkem.
Dále bych rád uvedl, že zákazníkem Vaší společnosti byla spol. ENSAS a.s. a k převodu mého osobního čísla 608151556 /od 9/2015 jsem zákazníkem pod tímto tel. číslem u spol. T-MOBILE/ z končícího smluvního vztahu ENSAS a.s. - Vodafone bylo zapotřebí uhradit všechny závazky spol. ENSAS a.s. /takto mi to Vaši pracovníci na pobočce v Domažlicích vysvětlili/ a na základě tohoto, spol. ENSAS a.s. všechny závazky uhradila /jinak by mé číslo nebylo převedeno/. Takže nerozumím ani nějaké další fakturaci spol. ENSAS a.s., ale to je věc mezi ENSAS a. s. a Vodafone.
Z výše uvedeného vyplývá, že jste mé osobní data neoprávněně poskytly třetímu subjektu, který mě navíc obtěžoval nevybíravým způsobem. Vaši odpověď považuji za zcela alibistickou a budu postupovat podle mého původní zadání ve stížnosti.
Jan Motyčka
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Hezký den, pane Motyčko,
poskytl jsem vám všechny informace, které jsem na základě vámi poslané zprávy mohl. Nemůžu prověřit náš konkrétní postup, protože k tomu nemám potřebné údaje. Proto jsem vás informoval, jakým způsobem nás můžete kontaktovat, abychom vše zkontrolovali.
Děkuji za pochopení a přeji pěkný den.
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Vážený pane Ullmane,
domnívám se, že všechna potřebná data znáte. Minimálně jsem Vám je jasně popsal.
Tuto hru s Vámi odmítám dále hrát a budu postupovat proti Vaší společnosti tak, jak jsem uvedl na začátku.
J.M.
Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.