Společnost


JETSILE CAPITAL s.r.o.

Počet nahlášených stížností:95
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9164Nutribullet-dodáno poškozené zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 20 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.01.2016, před 9 lety

Miloslava Vodickova

Znění stížnosti

Společnost dodala Mixér NutriBullet, který byl poškozený, pravděpodobně i použitý. Zboží jsem v zákonné lhůtě vrátila s tím, že požadují vrácení peněz. Společnost mě emailem informovala, že požadavek byl vyřízen. Peníze neposlali, internetové stránky neexistují. Podle jiných stížností se jedná o podvodné podnikání.Připojím se k hromadnému trestnímu oznámení, kontakt nubupro@seznam.cz.


Produkt

Mixér NutriBullet


Požadované řešení

vrátit peníze


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.1.2016 11:43, před 9 lety

V případě smluv uzavřených mezi spotřebitelem a podnikatelem prostředky komunikace na dálku má spotřebitel právo odstoupit od takto sjednané smlouvy bez udání důvodu do 14 ti dnů od převzetí zboží dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku. Využije-li spotřebitel svého práva odstoupit od smlouvy podle § 1829 občanského zákoníku, považuje se lhůta pro odstoupení za zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle podnikateli oznámení, že od smlouvy odstupuje. Odstoupení stačí během 14denní lhůty odeslat na adresu podnikatele provozující e-shop. Nevadí tedy, když mu odstoupení dojde později, důležité je datum odeslání.

Pokud tedy spotřebitel hodlá odstoupit od smlouvy o koupi zboží, kterou uzavřel přes internet, je lhůta k odstoupení zachována, jestliže odstoupení od smlouvy odešle nejpozději 14. den ode dne převzetí zboží. Klíčové tedy je, zda spotřebitel odešle odstoupení od smlouvy ve 14 denní lhůtě od převzetí zboží, nikoliv, zda v této lhůtě prodávající zboží obdrží. Pokud má spotřebitel od přepravní služby doklad o odeslání, je to průkazný materiál o tom, že zákonnou lhůtu dodržel a vrácení peněz může vymáhat i soudní cestou. Pokud prodávající uvádí zmíněnou adresu i v obchodním rejstříku jako adresu sídla, nemůže se odvolávat na změnu adresy. Pokud se odvolává na změnu adresy, jde o maření převzetí, s nímž je spojena právní fikce, že zásilka byla doručena.

Odstoupil-li spotřebitel od uzavřené smlouvy distančním způsobem, společnost je povinna vrátit mu zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení, případně od vrácení zboží, které je spotřebitel povinen vrátit do 14 dnů od odstoupení.

Nesplněním této povinnosti ve stanovené lhůtě se společnost ocitá v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb.

Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval. Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.

Nereaguje-li podnikatel na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (JETSILE CAPITAL s.r.o., Brno-střed, Veveří, Botanická 606/24). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.3.2016 18:50, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.