Společnost


Thanh Tuyen Nguyen

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9166Reklamace kozaček

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

25 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.01.2016, před 9 lety

Břetislav Pšurný

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 30.12.2015 jsem byl s manželkou koupit kozačky na zimu. Po druhém použití, při vyzouvání, se rozpadl zip na dvě části u jedné boty. Tímto jsou boty nepoužitelné.Při reklamaci,4.1.2016 mi řekli prodavači obchodu, že na zip se reklamace nevztahuje. To mne dost udivilo, nemá to logiku, boty jsou přece tímto nepoužitelné. Staré kozačky vydržely ženě i 10 let, tyto měla 2x na noze a jsou k ničemu.Nedali mi ani reklamační formulář!
Jsme již starší lidé, kozačky jsou zakoupené v obchodě , který provozují vietnamci, za své peníze chci ale, aby boty vydržely alespoň po dobu záruky. Je to snad moc?

S pozdravem Břetislav Pšurný


Produkt

zimní kozačky


Požadované řešení

Vrácení peněz, nemám již důvěru v kvalitu zipu u těchto kozaček.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.1.2016 11:01, před 9 lety

Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Přičemž se má dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí.

Ujednají-li strany ještě předtím, než kupující může uplatnit právo z vady věci, že se jeho práva omezí nebo že zanikají, nepřihlíží se k tomu. Odpovědnost za vadné plnění se vztahuje na celou věc jako celek, není tedy přípustné reklamaci vyřídit s tímto odůvodněním (že se na zip jakožto součást obuvi záruka nevztahuje) a spotřebitel v tomto případě může nadále trvat na řádném vyřízení reklamace.

Prodávající je dle zákona o ochraně spotřebitele povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Doporučujeme znovu uplatnit reklamaci a požadovat vydání reklamačního protokolu. Pokud bude reklamace zamítnuta, musí být řádně odůvodněna.

Pokud by prodejce nevydal spotřebiteli výše uvedená písemná potvrzení o uplatnění reklamace, způsobu jejího vyřízení, odůvodnění zamítnutí reklamace, případně nadále argumentoval nesprávnou informací, že se na zip jakožto součást obuvi nevztahuje zákonná záruka, doporučujeme spotřebiteli podat podnět k provedení kontroly podnikatele Českou obchodní inspekcí, která dozoruje dodržování výše uvedených ustanovení zákona o ochraně spotřebitele (konkrétně § 19 a § 13 zákona o ochraně spotřebitele). Při zjištění pochybení může podnikateli uložit ve správním řízení pokutu.

Spotřebitel se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.2.2016 14:12, před 9 lety

Obchodníka se nám bohužel nepodařilo kontaktovat. Vzhledem k tomu, že stížnost nemůže být ze strany podnikatele zodpovězena, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.