Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Reklamace (uznaná) nezapsaná do záručního listu. Jedna z reklamovaných závad opravena, ostatní neuznané. Nelze již v přístroji dohledat jeho MAC adresu, výrobní číslo v přístroji změněno, v záručním listě neopraveno. Prodejce tyto faktické nedostatky ignoruje, psal jsem asi 10 mailů i telefonoval na zákaznickou linku, řešili pouze technické závady a ne ty faktické.
Mobilní telefon EVOLVEO StrongPhone Q4 výr.č. 860090000044990
Odstoupení od kupní smlouvy, vrácení peněz
|
Tweet |
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Pokud byla reklamace vyřízena výměnou vadné věci za věc novou a tato skutečnost nebyla uvedena na reklamačním protokolu, porušila tím společnost svou zákonnou povinnost dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Za takové jednání může být společnosti udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud reklamace nebyla vyřízena řádně, je vhodné výsledek reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena s náležitou péčí, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek, že vada přetrvává i po vyřízení reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vážený pane Kadáku,
omlouvám se za opožděnou odpověď. Nezávisle na této Vaší zprávě se Vaším podnětem zabývali i naši pracovníci a dořešili situaci k Vaší spokojenosti tím, že zajistili pro Vás odstoupení od kupní smlouvy.
Věřím, že v budoucnu proběhne vše v pořádku.
Přeji Vám pěkný den
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Ano, po několika dlouhých a únavných telefonátech na zákaznickou linku, kdy mi operátoři opakovaně tvrdili, že takto vyřízená reklamace byla naprosto v pořádku, spoustě e-mailů, oslovení ČOI a dTestu bylo ve smyslu odstoupení od smlouvy a vrácení peněz vyřešeno. Žádná omluva, žádné vysvětlení, žádná kompenzace za promarněný čas, poštovné, telefonické náklady, dobu uplynutou od zaslání k reklamaci až po přijetí peněz (přes 3 měsíce), nic takového.
Vážený pane Kadáku,
velmi mě mrzí, pokud situaci vnímáte tímto způsobem. Právo na odstoupení kupní smlouvy jsme Vám přiznali na základě dodání servisního protokolu opravy, kterou jste řešil mimo naši společnosti přímo se servisem. Objevili jsme v tomto protokolu rozpor, kdy servis provedl určitý zásah přestože samotnou reklamaci vyhodnotil zamítavě z důvodu, že se závada neprojevila. Podklady k této reklamaci jste nám poskytl až 17.1.2016 a hned po prozkoumání podkladů 21.1.2016 jsme Vás kontaktovali s informací, že uznáváme Váš nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Mohu Vás ujistit, že z naší strany jsme dělali maximum pro co nejrychlejší dořešení a je mi líto, pokud Vás původní negativní stanovisko vlivem nesprávně vyhodnoceného protokolu autorizovaného servisu jakkoliv poznamenalo o našich službách. Za toto pochybení servisu se Vám velmi omlouvám.
V komunikaci, kterou jste s kolegy vedl, jste však dořešení Vaší reklamace nikterak nerozporoval a požadoval právě umožnění odstoupení od kupní smlouvy, což jsme naplnili. Nepodařilo se mi ani dohledat podklady k nárokovanému poštovnému. Vystavila jsem pro Vás jako kompenzaci dobropis, který jsem Vám zároveň zaslala na Vaši emailovou adresu a ráda se postarám i o jeho proplacení - stačí uvést číslo účtu, na který si přejete částku zaslat.
Předem děkuji a přeji pěkný den
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Hodnocení:
Komentář: Uzavírám jako nespokojen, protože reklamaci jsem rozporoval již na začátku prosince.