Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
využívám srovnání cen na Heuréce při nákupu na internetu. V listopadu jsem si objednala parfém Giorgo Armani Gio Pour Homme 100 ml za 985,- kč jako vánoční dárek pro syna. Bylo to na adrese moulineseshop@gmail.com od společnosti Ilosta s. r.o., Velkomoravská 4417/77 69501 Hodonín. Jaké bylo naše překvapeni, když po rozbalení parfému z ochranné fólie byla krabička rozmáčená a chyběla 1/4 parfému! Na vině byl špatný uzávěr. Ihned jsem daný obchod i furmu kontaktovala žádala vrácení peněz, nebo nový parfém. Bohužel, na moje opětovné výzvy nikdo nereaguje, telefonní kontakt neexis
Našla jsem jen další neespokojené zákazníky s tímto obchodem. Prosím vás
o pomoc v této situaci a zároveň upozorńuji na tyto podvodníky.
Děkuji za pomoc, s pozdravem Jana Oujezdská
parfém Giorgo Armani Gio Pour Homme 100 ml za 985,- kč
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud byla kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (přes internet), má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodů ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si kupující nemůže zboží vyzkoušet před uzavřením smlouvy. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal. Více informací o odstoupení od smlouvy bez udání důvodu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu.
Pokud již uplynula výše uvedená lhůta pro odstoupení bez udání důvodu, je možné reklamovat zboží při nedodržené jakosti zboží při převzetí, ať už tím, že věc nemá dohodnuté či obvyklé vlastnosti, jakost, množství, nebo nevyhovuje právním předpisům na bezpečnost atd. Pokud je reklamace uplatněna do 6 měsíců od převzetí zboží, nachází se spotřebitel ve výhodném postavení, neboť ze zákona platí, že věc namítaným nedostatkem trpěla již v okamžiku převzetí. Prodejce by musel prokázat opak.
Spotřebitelka má právo při nesplněné jakosti při převzetí zboží na dodání nové věci, příp. jen její součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Pokud není možné věc či její část vyměnit, může odstoupit od smlouvy. Právo na slevu náleží spotřebiteli vždy, pokud neuplatnil jiné právo.
Reklamaci pro nesplněnou jakost při převzetí je prodejce stejně jako „obyčejnou“ reklamaci povinen vyřídit nejpozději do 30 dnů, po jejich marném uplynutí je spotřebitel oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. Nesplnění jakosti zboží při převzetí lze využít i po uplynutí 6 měsíců po převzetí věci, zde by však bylo nutné dokazovat, že daná vada existovala již v době převzetí.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (ILOSTA s.r.o., Velkomoravská 4017/77, Hodonín, 69501). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce reklamace, odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.