Počet nahlášených stížností: | 96 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 10 |
Máme pojištěnou nemovitost od roku 2007 u pojišťovny Allianz a.s. za roční pojistné asi 5.600,- Kč. Pojistná smlouva zná jen pojistníka a jeho zástupce. (pojistník vlastní 1/20 nemovitosti). Pojišťovna odmítá s kýmkoliv jiným jednat, za pojištěného (případně poškozeného) považuje pouze pojistníka.
Od roku 2007 se již změnily i majetkové poměry v podílovém vlastnictví nemovitosti. Nemovitost má v současné době 7 vlastníků.
Již několikrát jsem pojišťovnu marně žádal, aby si veškeré smlouvy nemovitostí dala do pořádku vůči NOZ, pojišťovna to ignoruje.
Požadoval jsem, aby ve smlouvě bylo, že škodní událost může oznámit kdokoliv z majitelů nemovitosti a aby pojištěnými (případně poškozenými) byli všichni spolumajitelé nemovitosti, zapsaní k danému datu v katastru nemovitostí (dle jejich podílů).
Výše uvedené se netýká pouze nás, ale všech, kde je podílové spoluvlastnictví nemovitosti.
pojistná smlouva č. 213631865
Přepracování pojistných smluv nebo vyhotovením dodatků k původním smlouvám na pojištění nemovitostí :
V pojistných smlouvách budou uváděni všichni spolumajitelé podílového vlastnictví nemovitosti, nebo bude odkaz na katastr nemovitostí.
Všichni spolumajitelé budou pojištěnými a případně i poškozenými, dle jejich podílu na nemovitosti.
O změně pojistné smlouvy budou vždy vyrozuměni většinoví vlastníci (minimálně).
Pojišťovna se zaváže, že bude řešit i škody, které zaviní "třetí osoby", v případě že bude znám viník.
|
Tweet |
Smlouvy sjednané před účinností v současnosti platného občanského zákoníku (z. č. 89/2012 Sb.) zůstávají nadále v platnosti a řídí se právními předpisy (pokud není stanoveno jinak) účinnými v době sjednání smlouvy. To však nebrání ujednání stran, že se jejich práva a povinnosti budou řídit v současnosti platným občanským zákoníkem. Pojišťovna tedy za zákona není povinna revidovat smlouvy v souladu s novou úpravou právní úpravou, pokud tak zákon nestanoví.
V daném případě tak bude záležet, zda se strany, které sjednaly pojistnou smlouvu (spotřebitel a pojišťovna), dohodnou na změně pojistné smlouvy. Pokud nebude dohoda možná, má spotřebitel možnost pojistnou smlouvu vypovědět (jak postupovat při vypovězení závazku je možné dohledat v pojistných podmínkách nebo přímo v pojistné smlouvě) a využít služeb jiných pojistitelů.
Dobrý den,
děkujeme za Váš podnět. Podrobné vyjádření jsme Vám zaslali do e-mailu, níže vypisujeme pouze stručné vysvětlení. Na smlouvě majetkového pojištění musí každá pojišťovna rozlišovat roli pojistníka (ten co platí pojistné) a roli pojištěného (ten, jehož majetek je pojištěn a jemuž je vypláceno pojistné plnění). Často to bývá stejná osoba. Druhým případem je, že majetek patří více pojištěným, případné plnění se pak dělí dle výše vlastnického podílu.
Jsou případy, že vlastníkem může být i skupina 30 osob, zároveň může docházet ke změně spoluvlastníků. Aby pojistník nemusel vše hlídat, bereme tuto starost na sebe a v okamžiku pojistné události zjistíme aktuální data z listu vlastnictví, abychom pojistné plnění vyplatili pouze oprávněným osobám. Netrápíme klienty při sepisování smlouvy, aby vyjmenovali a během trvání pojištění aktualizovali všechny vlastníky. Můžete se na nás spolehnout, děláme věci správně a přitom jednoduše.
Vaše Allianz
Ano, souhlasím s tím, co zde pojišťovna uvádí, je to obrat o 180 °, ale v praxi to tak nefunguje. Pokud má nemovitost více vlastníků, tak pojistník není ten, kdo platí (majitelé se zpravidla na pojistné skádají), ale jakýsi pouhý administrátor.
Při změně majitelů by měla pojišťovna automaticky nového majitele seznámit s tím, že nemovitost je pojištěna a čeho se pojištění týká. Nemám nic proti tomu, když se k výše uvedenému závazku "upiše" pojistník (tedy ten, kdo se o pojištění nemovitosti stará.
Další věcí je nahlášení škody. Trvám na tom, aby škodu mohl nahlásit kdokoliv, kdo je pojištěný, či jím pověřený a zplnomocněný zástupce a zároveň, aby škoda s ním také byla dořešena. Likvidace škody, pokud nebude domluveno jinak, aby byla rozdělena všem pojištěným dle jejich podílu na nemovitosti.
Současný stav je takový, že sice pojišťovna akceptuje nahlášení škody od pojištěných, ale zpětně komunikuje pouze s pojistníkem, což pojišťovně zřejmě vyhovuje, neboť záležitost často "vyšumí". Problém je v tom, že pokud vzniklá škoda se přímo netýká pojistníka, tak ji pojistník zpravidla neřeší.
Lze tedy i spekulovat, že ten, kdo pojistí nemovitost s více vlastníky a stane se pojistníkem, že zároveň za toto upsání získává i jakousu odměnu v levnější pojistce své domácnosti ap.
Dále by bylo vhodné, aby pojišťovna řešila škody způsobené třetími osobami (pokud jsou známy) - aby je likvidovala a náhradu škody si pak na nich uplatňovala (mám na mysli třeba zatečení vody ze sousední nemovitosti)
Sdělení, že bych měl za souseda platit pojištění odpovědnosti, aby škoda byla pojišťovnou řešitelná mne neuspokojuje.
Pokud nedojde k plošné výměně a aktualizaci pojistných smluv (revidování), bylo by výše uvedené vhodné uvést alespoň do "všeobecných obchodních podmínek"
Děkuji za vstřícný přístup Ing. Erbrt
Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.