Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:707
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#9182Zamítnutí reklamace telefonu - mechanické poškození

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny

Detail stížnosti

Publikováno
08.01.2016, před 9 lety

Jaroslav Plichta

Znění stížnosti

Reklamoval jsem mobilní telefon Apple iPhone 6 Plus s následujícími vadami: Adaptér nabíječky nefunguje-zkoušeno s více kabely i telefony, tlačítko home button se občas pohybuje a casto reaguje až na několikátý pokus, fotky z hlavní kamery jsou často rozmazané, telefon se velmi často odpojuje od sítě wifi nebo se nechce vůbec připojit k síti , v levém horním rohu displeje je skvrna(viditelné při šedém podbarvení a přetočení displeje)

Reklamace mi byla zamítnuta s odůvodněním: Zjištěno mechanické poškození telefonu, ke kterému došlo nadměrným podélným ohybem zařízení, které způsobilo
poškození vnitřních spojů PCB a baterie. Stav přístroje se neslučuje se záručními podmínkami a smluvními postupy
výrobce. Fotodokumentace přiložena na www.opravy.britex.cz. Vlivem prohnutí došlo k vnitřnímu pnutí, k poškození a
vzniku studených spojů pod BGA komponenty na systémové desce a tím k reklamované vadě. Reklamovaná vada má
přímou souvislost s mechanickým poškozením. Oprava je možná jen placenou výměnou jednotky Apple.

Telefon při předání do reklamace ohnutý nebyl.
V reklamačním protokolu mám uvedeno při předání do reklamace: Stav přístroje - MT - Bez viditelného poškození a škrábanců

Při telefonickém rozhovoru s operátorem, který mi oznamoval cenový návrh, jsem uvedl že nesouhlasím a že telefon při předání do reklamace ohnutý nebyl (viz níže). Odpověď byla taková, že prodejce toto není schopen posoudit a že se musí řídit vyjádření servisu.

Prosím o pomoc


Produkt

Apple iPhone 6 Plus


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.1.2016 12:09, před 9 lety

Prodávající má podle § 19 zákona o ochraně spotřebitele povinnost reklamaci přijmout a vyřídit. K předchozímu omezení zákonného rozsahu svých povinností z vadného plnění prodávajícím se nepřihlíží (např. vyloučením možnosti reklamace, popřípadě ztrátou záruky z důvodu servisem shledaného poškození výrobku spotřebitelem). Prodávající má povinnost se při vyřizování reklamace zabývat povahou konkrétní vytýkané vady spotřebitelem (popsána v reklamačním protokolu). Pokud prodávající zamítl reklamaci z důvodu mechanického poškození výrobku spotřebitelem, musel by prokázat, že mezi reklamovanou vadou a poškozením telefonu je příčinná souvislost. Důkazní břemeno dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku leží v průběhu šesti měsíců od převzetí výrobku na prodejci. Poté se však důkazní břemeno obrací.

V tomto případě bude vše záviset na možnosti prokázat, že k poškození zboží nedošlo zaviněním spotřebitele. Spotřebitel se bude nacházet v lepší výchozí pozici, pokud neuplynulo od převzetí zboží 6 měsíců. Zákon totiž říká, že u vady, která se na zboží projeví do 6ti měsíců od převzetí, platí domněnka, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku pak provádí prodávající. Ten by proto měl prokázat, že poškození zboží nemá původ ve výrobním procesu a že vadu nemohla zapříčinit nedostatečná kvalita použitého materiálu. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za dostatečné, pokud prodávající argumentuje pouhým obecným tvrzením, ale nejlépe předložením odborného posudku.

Pokud prodávající zamítne reklamaci i po předložení výše uvedené právní argumentace a své zamítavé stanovisko náležitě odůvodní vzhledem k reklamované vadě a vydá o tom písemné potvrzení spotřebiteli, měl by kupující využít možnosti obrátit se na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění zamítnuté reklamace.

Vyjde-li posudek ve prospěch kupujícího, může kupující odstoupit od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Odstoupení od smlouvy je vhodné prodávajícímu zaslat písemně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.

Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.

Nebude-li ani po předložení znaleckého posudku spor vyřešen, je možné se svého práva domáhat před soudem. V tomto případě totiž pouze nezávislý soud může rozhodnout, na čí straně leží právo. Avšak v případě úspěchu spotřebitele, bude muset prodejce nahradit spotřebiteli všechny účelně vynaložené náklady spojené s reklamací včetně nákladů soudního řízení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.1.2016 16:27, před 9 lety

Dobré odpoledne, pane Plichto,

musím potvrdit informaci od kolegů - naši prodejci nejsou oprávněni posuzovat stav telefonu a příčinu závady. Do protokolu uvádíme stav telefonu z pohledu případného viditelného poškození. Podle fotografie ze servisu se zde nejednalo o takové ohnutí, které by bylo na první pohled viditelné.

Pokud nesouhlasíte s uzavřením reklamace, můžete se obrátit na naše Reklamační oddělení písemně na https://dotazy.vodafone.cz/app/complaint. Kolegové posoudí vaše argumenty a odpovědí vám.

V případě, že reklamace nebude uznána, máte možnost se obrátit na soudního znalce, jak už zmínil dTest.

S pozdravem

Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.2.2016 11:53, před 9 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
10.2.2016 16:36, před 9 lety


Jaroslav Plichta

Hodnocení: