Společnost


Bogo Group s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9187Firma BOGO v Semilech je neseriózní

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 20 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.01.2016, před 9 lety

Lubomír Valenta

Znění stížnosti

Dobrý den do mé společnosti? Nejsem nováček. Na Vaši společnost jsem se obrátil shodou okolností na potíže se zakoupením elektrické tříkolky a asi výsledek těžko získám, protože jak vím tak PÁN PODNIKATEL R. z Osečné ignoruje Vaše přání, aby se s Vámi spojil, jako ignoruje mě. Podal jsem na tuto firmu v Osečné tak i v Třeboni trestné oznámení. Co bude dál nevím. Ale máme nový šokující případ! 4. října 2015 pro neschopnost prodejce v Osečné, u kterého jsme s manželkou koupili tříkolku, která je trestuhodným výrobkem a já coby 77 letý manžel, jsem dost vážně tělesně postižen a bez vozíky jsem na tom strašně. Objevili jsme s manželkou shora uvedenou firmu. Po osobní návštěvě v této firmě jsem dostal 3 formuláře nabízených vozíku a po prostudování doma v České Lípě jsme s manželkou do Semil zajeli. Neradi bychom si vymýšleli, ale při této návštěvě nabízený vozík prý není. Že mají jiný a ten by mě prý vyhovoval. Způsob jak nám byl jiný vozík nabízen, dnes nás napadá otázka, jestli to byla vůbec pravda, že vybraný vozík BT 5 nemají. Do nabídky vozíku EXELL se najednou objevila taková vsuvka, že k zakoupenému vozíku dostaneme vyhřívací obraz. Já, coby tělesně postižený jsem nemohl nějak vyčkávat a tak jsme s manželkou vozík koupili za 25 900,- Kč. Radost z vozíku by se nechalo říct, přehlíží nedostatky na vozíku. Bohužel je jich tolik, že se rozhodneme na nedostatky mailem upozornit. Žádná reakce. Odesílám další a opět nic. Volám telefonicky snad na tento telefon 483311603 a dostávám odpověď, že mechanik přijede 11. 11. 2015. Stalo se. Mechanik opravil vůli řídítek jen v pohybu vlevo a vpravo, ale vůli od sebe a k sobě ne! Uvedená potíž, že vozík nejede 15 km za hodinu mechanik rozebral motor, něco tam prohlédl a sdělil, že to nejde. Na dotaz proč nabití baterií po ujetí 3 km trvá z 80-ti % 7 hodin a ten zbytek trvá 2 hod., uvedl, že je to normální. Po ukončení "revize" dává mě k podpisu zprávu. Po nějaké době zjišťujeme, že ve zprávě takhle naspodu je napsáno. Zákazník svým podpisem stvrzuje, že byl plně seznámen s obsluhou vozíku a s tím, že vozík nemá platnou homologaci ani technický průkaz způsobilosti pro provoz na pozemních komunikací v plném znění na www.invalidni-voziky.cz. (žádné seznámení s obsluhou se nekonalo a o homologaci to samé)! No a už se snad dostaneme k tomu šoku. Mailovými dopisy se dostáváme k tomu, že vozík mě nevyhovuje, že má závady a že nám ho tedy 8. 1. 2016 vymění za ten, co jsme požadovali při návštěvě 2. 10. 2015. Máme potvrzeno, že 8. 1. 2016 na nás budou čekat. Ano 8. 1. 2016 v cca 11:00 vjíždíme do areálu firmy, kde navazujeme kontakt s paní D. S. Sepíšeme zápis a po prohlídnutí dojednané tříkolky Trophy Booster 5, zápis podepisuji. Ještě se dotazuji, jak to bude s rozdílem peněz? a vidím, jak se sepisující osoba začíná divně chovat. Někam telefonuje a po chvíli se objeví osoba, která nám vozík 2. října 2015 „asi vnutila“ pan A. B. a začíná vstupovat do našeho jednání. Je mě to podezřelé a tak se dotazuji sepisující osoby, jak to bude s tím rozdílem? (2. 10. 2015 vozík stál 25 900,- Kč a je špatný a ten dnešní, který jsme přijeli vyměnit, stojí 19 900,- Kč). V tomto okamžiku úplně se nafoukne pan A. B. a sděluje mě, co si myslím. Přeci za používání „jejich vozíku nebudou ještě platit“! Tak to hnulo se mnou a sděluji mu, že teda odstoupíme od smlouvy a to hned! On má také hned odpověď. Na odstoupení jste měli 14 dní po odkoupení, nyní už to není možné. Můžeme s Vámi sepsat reklamaci. A na rozhodnutí máme 30 dní. Zda to jezdí jen 10 km za hodinu a že, to neujede 40 km, budou zjišťovat v té třiceti denní lhůtě. Nevím, co udělají bez naši přítomnosti, ale u postiženého jde udělat mnoho věcí. Opouštím jednací místnost a pokračuje manželka. Závěr je úžasný: mimo jiné jsou zde vypsané závady a v závěru je poznamenáno, že vozík je velmi znečištěn! – včera opravdu slušně umytý a 80-ti km převozem, jak mohl být na přívěsném vozíku znečištěn?
Tak to je další náš příběh s invalidními vozíky. Děkujeme za Váš názor i radu. Josefa a Lubomír Valentovi, Slovanka 1339/21, 470 01 Česká Lípa.


Požadované řešení

Odstoupit od smlouvy s takovýmto podnikatelem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.1.2016 14:50, před 9 lety

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat po prodávajícím nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitel možnost požadovat dodání nové věci (stejného výrobku, je tedy možné, že po určité době bude nový výrobek prodáván za nižší cenu) a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu.

Vadnou věc je tedy vhodné reklamovat. Pokud spotřebitel uplatnil reklamaci, prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na lhůtě delší. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má možnost od ní odstoupit a požadovat vrácení peněz.

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Pokud prodávající toto potvrzení nevydá, porušila tím společnost svou zákonnou povinnost dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Za takové jednání může být společnosti udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2016 16:49, před 9 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.