Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den, dne 7.12.2015 jsem uskutečnil objednávku v hodnotě cca 1000kč, kterou jsem zaplatil online kartou. Přepravu zajišťovala Česká pošta, která část zásilky ztratila. Dne 21.12.2015 jsem obchod emailem kontaktoval s žádostí o vrácení peněz, bylo mi přislíbeno vrácení peněz po navrácení zásilky. Dle informací od České pošty byla zásilka vrácena 28.12.2015. Telefonicky jsem dvakrát kontaktoval reklamační oddělení a to dne 30.12.2015 a 5.1.2016. Do dnešního dne, tj. 9.1.2016 není vyřešeno.
Navrácení peněz na účet + finanční kompenzace za prodlení.
|
Tweet |
Pokud se společnost dohodla se spotřebitelem na vrácení zaplacené finanční částky za zboží po jeho obdržení od přepravce zpět, uplatní se obecná úprava odstoupení od smlouvy dle § 2001 a následující. Platí, že smlouva se ruší od počátku a strany zrušené smlouvy si mají vrátit, co si navzájem plnily dle pravidel o vydání bezdůvodného obohacení (§ 2993).
Občanský zákoník stanoví, že se tak musí stát bez zbytečného odkladu, ale konkrétní lhůtu neupravuje a ani se jednotně upravit nedá. Není-li lhůta stanovena, je nutné podnikatele k vrácení vyzvat a určit mu přiměřenou lhůtu, termín, do kdy má plnění vrátit. Nedodrží-li jej, bude mít spotřebitel vedle práva na vrácení kupní ceny i právo na zákonný úrok z prodlení.
Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně získané hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji získal a drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji doporučujeme, nejlépe doporučeně s dodejkou. Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se může spotřebitel svého nároku domáhat u soudu.
Vážený pane Zdražile,
platba byla vrácena včera zpět na Vaši kartu, prosím o strpení, v nejbližších dnech byste je měl určitě evidovat na svém účtu.
Moc se Vám za způsobené komplikace omlouvám, prosím, kdykoliv se na nás neváhejte obrátit na overeno@mall.cz.
Děkuji Vám za pochopení.
Ivana Raimundová
Mall.cz
Hodnocení: