Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Byl mi stržen neoprávněně poplatek 2247,- kč z účtu, nedala jsem s tím žádný souhlas až na výpisu jsem zjistila, že mi byla stržena tato částka. Stalo se dne 3.1.2016. Nevím jakým způsobem se dostali k mému účtu. Nevím jak se ze seznamky odhlásit a mám obavy aby si neodčerpávali další peníze. Jakým způsobem mám řešit.
Žádám Vás o radu jakým způsobem mám nastalou situaci řešit.
|
Tweet |
Pokud si spotřebitelka není vědoma existence vzniku jakéhokoli závazku ve vztahu ke společnosti, je vhodné nejprve zjistit, na základě jakého právního titulu společnost své tvrzení o existenci smluvního vztahu zakládá. V případě, že žádný smluvní vztah se společností nevznikl, jednalo by se na straně společnosti o bezdůvodné obohacení, které je povinen obohacený neprodleně vydat ochuzenému (spotřebiteli) podle § 2991 občanského zákoníku. Při získání peněžitého prospěchu vzniká povinnost vracet i úroky, pokud obohacený dobře věděl, že mu daný obnos nenáleží podle § 3004 občanského zákoníku.
Kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, musí ochuzenému vydat, oč se obohatil. Promlčecí doba je v tomto případě dle §629(1) zákona 89/2012 Sb., tříletá. Společnosti je možno zaslat výzvu na vydání bezdůvodného obohacení nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou.
Společnost dle jejího výslovného vyjádření je možné kontaktovat mimo jiné formou zákaznického servisu, a to prostřednictvím emailové adresy: zakaznickyservis@be2.cz.
Pokud si však spotřebitelka předplatila alespoň členství na zkušební dobu, je možné, že došlo k automatickému prodloužení smlouvy a tím spotřebitelce vznikla povinnost uhradit členství za možnost dalšího využívání služby ve výši dle všeobecných podmínek společnosti. Byl-li uzavřen tento zpoplatněný smluvní závazek, je možné jej ukončit výpovědí. Výpověď musí být učiněna minimálně 14 kalendářních dní před uplynutím příslušné doby platnosti smlouvy. Není-li tomu tak, závazek se automaticky prodlužuje o dobu dohodnutou při objednávce.
V takovém případě doporučujeme spotřebitelce zaslat společnosti co nejdříve výpověď tohoto smluvního vztahu. Instrukcí, že spotřebitel má výpověď adresovat do jiné země, není třeba se řídit, neboť jde o nepřiměřený požadavek ze strany podnikatele ve vztahu ke spotřebiteli, zvláště pokud má podnikatel uvedeny ve VOP i další způsoby písemné komunikace se spotřebiteli, rovněž s přihlédnutím ke skutečnosti, že smlouvy jsou se spotřebiteli uzavírány výhradně formou prostředků komunikace na dálku, proto není rozumného důvodu, aby spotřebitelé vynakládali vyšší částky za poštovné do zahraničí i vzhledem k dlouhé době doručení, než je nezbytně nutné.
Spotřebitelka rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.