Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#9191Neoprávnění poplatku od společnosti Be 2 - seznamka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 19 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.01.2016, před 9 lety

Ivana Petiková

Znění stížnosti

Byl mi stržen neoprávněně poplatek 2247,- kč z účtu, nedala jsem s tím žádný souhlas až na výpisu jsem zjistila, že mi byla stržena tato částka. Stalo se dne 3.1.2016. Nevím jakým způsobem se dostali k mému účtu. Nevím jak se ze seznamky odhlásit a mám obavy aby si neodčerpávali další peníze. Jakým způsobem mám řešit.


Požadované řešení

Žádám Vás o radu jakým způsobem mám nastalou situaci řešit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2016 12:58, před 9 lety

Pokud si spotřebitelka není vědoma existence vzniku jakéhokoli závazku ve vztahu ke společnosti, je vhodné nejprve zjistit, na základě jakého právního titulu společnost své tvrzení o existenci smluvního vztahu zakládá. V případě, že žádný smluvní vztah se společností nevznikl, jednalo by se na straně společnosti o bezdůvodné obohacení, které je povinen obohacený neprodleně vydat ochuzenému (spotřebiteli) podle § 2991 občanského zákoníku. Při získání peněžitého prospěchu vzniká povinnost vracet i úroky, pokud obohacený dobře věděl, že mu daný obnos nenáleží podle § 3004 občanského zákoníku.

Kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, musí ochuzenému vydat, oč se obohatil. Promlčecí doba je v tomto případě dle §629(1) zákona 89/2012 Sb., tříletá. Společnosti je možno zaslat výzvu na vydání bezdůvodného obohacení nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou.

Společnost dle jejího výslovného vyjádření je možné kontaktovat mimo jiné formou zákaznického servisu, a to prostřednictvím emailové adresy: zakaznickyservis@be2.cz.

Pokud si však spotřebitelka předplatila alespoň členství na zkušební dobu, je možné, že došlo k automatickému prodloužení smlouvy a tím spotřebitelce vznikla povinnost uhradit členství za možnost dalšího využívání služby ve výši dle všeobecných podmínek společnosti. Byl-li uzavřen tento zpoplatněný smluvní závazek, je možné jej ukončit výpovědí. Výpověď musí být učiněna minimálně 14 kalendářních dní před uplynutím příslušné doby platnosti smlouvy. Není-li tomu tak, závazek se automaticky prodlužuje o dobu dohodnutou při objednávce.

V takovém případě doporučujeme spotřebitelce zaslat společnosti co nejdříve výpověď tohoto smluvního vztahu. Instrukcí, že spotřebitel má výpověď adresovat do jiné země, není třeba se řídit, neboť jde o nepřiměřený požadavek ze strany podnikatele ve vztahu ke spotřebiteli, zvláště pokud má podnikatel uvedeny ve VOP i další způsoby písemné komunikace se spotřebiteli, rovněž s přihlédnutím ke skutečnosti, že smlouvy jsou se spotřebiteli uzavírány výhradně formou prostředků komunikace na dálku, proto není rozumného důvodu, aby spotřebitelé vynakládali vyšší částky za poštovné do zahraničí i vzhledem k dlouhé době doručení, než je nezbytně nutné.

Spotřebitelka rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2016 16:25, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.