Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
před Vánocemi jsem zanesla do brněnského obchodu Fashion shos boty na reklamaci. Tyto kotníkové boty jsem si zde pořídila na podzim roku 2014. Chodila jsem v nich na podzim 2014, jaro 2015 a podzim 2015-v celkové době nošení cca 6 měsíců. Po této době se mi na levé botě vytrhnul vrchní materiál od podrážky. Reklamace byla zamítnuta s odůvodněním mechanického poškození stylem chůze-došlap byl směřován do vnitřní strany.
Číslo mé reklamace bylo 025193.
Na obuvi nebylo napsáno, že se jedná o typ na jednorázové použití do rakve. S politováním musím uznat, že boty vietnamské výroby vydrží mnohdy déle. Uznávám, že styl mé chůze může být směřován do vnitřní strany-zřejmě ale nebudu jediná.
Boty stály 799 Kč, což je pro mě nezanedbatelná částka a myslím, že boty v této cenové hladině by mohly vydržet sloužit trošku déle.
černé kotníkové boty STREET č. 40
Reklamace obuvi bývá většinou řešeno opravou, výměnou či vrácením financí. Přistoupím na jakékoliv variantu.
|
Tweet |
Rozhodl-li prodávající o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Hodí se ještě doplnit, že při výběru obuvi je žádoucí sledovat označení obuvi. Jedná-li se o "modní" nebo dokonce "vysoce modní" obuv, tak by měl být spotřebitel na pozoru. Při volbě této obuvi je třeba počítat s řadou omezení jak při užívání bot, tak hlavně při jejich reklamaci. Pokud si takovou obuv spotřebitel vybere, má prodávající povinnost řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného výrobku, o způsobu použití a údržby výrobku a také o nebezpečí, které plyne z jeho nesprávného použití nebo údržby. Je-li třeba, aby při užívání věci byla zachována zvláštní pravidla, je prodávající povinen spotřebitele s nimi seznámit. S ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly podány písemně.
Při porušení této informační povinnosti může být prodávajícímu od České obchodní inspekce uložena sankce za správní delikt. Podrobnější informace ohledně "modní" obuvi je možné nalézt mimo jiné také na adrese: https://www.dtest.cz/clanek-2363/davejte-pozor-jakou-obuv-kupujete.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.