Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
MALL.CZ nedodal objednávku 90365441, kterou jsem zaplatil online platbou 30.11.2015. Zboží nebylo dodáno vinou MALL.CZ, který nepředal mou adresu dopravci. Navíc MALL.CZ po urgencích tvrdil, že zboží dodal.
11.12.2015 mi bylo potvrzeno telefonicky, že zboží opravdu nedodali a penize do tydne vrátí. 19.12.2015 potvrzeno emailem, ze do 5 dnů peníze vrátí. Dnes 10.1.2016 peníze stále nedošly.
Vrácení peněz co nejrychleji.
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Vážený pane Fejfare,
omlouvám se Vám za komplikace. Požádala jsem finanční oddělení o prověření a nápravu a prosím ještě o strpení, v nejbližších dnech byste měl mít peníze určitě na svém účtu.
V případě komplikací nás, prosím, kdykoliv kontaktujte na overeno@mall.cz.
Děkuji Vám za trpělivost a ještě jednou prosím o přijetí naší omluvy.
Ivana Raimundová
Mall.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.