Společnost


exclusive essential s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9202Zatajování recenzí, klamání spotřebitele

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 18 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.01.2016, před 9 lety

Lucie Pospíšilová

Znění stížnosti

Dobrý den, zasílám Vám text mailu, který jsem zaslala na ČOI. Bohužel nevím, jestli je v jejich kompetenci se touto "banalitou" zabývat. Nicméně dle diskuze k obchodu na heureka.cz je evidentní, že recenze jsou falšovány, zveřejňovány jen lichotivé a že si je můžou psát i sami, aby si zlepšili počet hvězdiček. Prosím o info, jak bylo s podnětem naloženo. Děkuji, Pospíšilová.


Dobrý den, ráda bych podala podnět na internetový obchod bestdarky.cz. Obchod uvádí nepravdivé údaje o výrobku, když některé výrobky nesplňují slibované funkce. Dále nezveřejňují záporné recenze k výrobkům, kdežto kladné jsou zveřejněny prakticky ihned. Po dotazu na obchod bylo sděleno: ".......došlo k technické systémové chybě a recenze nebyla přijata. Automaticky ovšem dochází k odstraňování recenzí obsahují vulgarismy, a jiné nevhodné výrazy. Prosíme tedy o opakované vložení recenze na příslušný produkt...." Upozorňuji, že žádné vulgarizmy v recenzi použity nebyly. Recenze nebyla ani nijak napadající výrobek, pouze slušně sdělen názor, že dotyčný výrobek pravděpodobně funkčnost splňovat nemůže, ale že se alespoň může použít jako dekorace na WC.
Děkuji a přeji krásný den, Pospísilová


Požadované řešení

Byla bych ráda, kdyby bylo spotřebitelům ujasněno, jak obchod postupuje, jaké ukazují recenze. Případně by pro určitou část populace určitě nebylo na škodu tomuto tématu věnovat jeden díl pořadu A DOST! Děkuji Vám za Váš čas a přeji pěkný den.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.1.2016 13:13, před 9 lety

Byl-li při prodeji zboží užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, pokud není stanoveno jinak.

Dle zákona o ochraně spotřebitele se také za klamavou obchodní praktiku považuje, pokud obchodník využívá redakční prostor ve sdělovacích prostředcích k placené propagaci svého výrobku nebo služby, aniž by spotřebitel mohl z obsahu sdělení, z obrázků nebo zvuků jednoznačně rozpoznat, že se jedná o reklamu. Pozitivní falešné recenze lze, jakožto sdělení směřující k podpoře podnikatelské činnosti, považovat za reklamu.

Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila tuto povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na krajský živnostenský úřad, který vykonává dozor v oblasti regulace reklamy. Falšuje-li společnost pozitivní recenze, dopouští se správního deliktu, za který ji může být udělena pokuta až do výše 5 000 000,- Kč.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.3.2016 18:56, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.