Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Synovi na jeho telefonu iPhone 5s (který je ještě v záruce) praskl display. Na internetu jsem si vyhledal, firmy, které se zabývají výměnou krycího skla zmíněného telefonu. Firmu MobilStation jsem si vybral kvůli ceně (1990 Kč), umístění (Praha) a rychlosti opravy (slibovali max. několik hodin).
Dne 21.5.2015 jsem jel do Prahy, mobil jsem jim dovezl hned ráno s tím, že se pro něj odpoledne zastavím. Jejich pracovník při přebírání telefonu zkoušel dotykovou funkčnost displeje a nebyl shledán jediný problém. Odpoledne telefon bohužel nebyl připraven a proto jsme se domluvili, že mi za příplatu 100 Kč pošlou telefon poštou.
Ihned po doručení telefonu syn namítal, že ten display je jiný a že se můře ovládá (má horší odezvu a na levé straně nereaguje na dotyk). Dařilo se mi jeho nářky odsouvat až do začátku školního roku. Dne 16.9.2015 jsem tedy odvezl telefon na reklamaci, která mi nebyla uznána s tím, že problém není ve vyměněném displeji, ale v konektoru na základní desce. Majitel firmy mi nabídl, že sežene někoho, kdo ten konektor za úplatu přeletuje. Do tohoto řešení se mi u telefonu v záruce ale jít nechtělo.
Telefon byl v záruce, nikdy nebyl otevřen a jediný kdo telefon otevíral byla firma MobilStation. Pokud je poškozen konektor na základní desce, potom k tomu poškození muselo dojít neopatrnou manipulací při výměně displeje. I to, že telefon nebyl připraven k převzetípozdě odpoledne vybízí k myšlence, že o tom problému museli vědět.
iPhone 5s stříbrný (16GB)
Požaduji dodat nový telefon. Amatérskou opravu základní desky (přeletování konektoru) neakceptuji.
|
Tweet |
Zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Byla-li věc k provedení díla dodána (display telefonu) také zhotovitelem, je vůči této věci v postavení prodávajícího. V takovém případě má spotřebitel práva, která mu náleží při zakoupení věci v obchodě. Prodávající odpovídá za to, že věc nemá při převzetí vady. Za vadu se považuje zejména to, když věc nemá vlastnosti, které byly ve smlouvě sjednány nebo se dají očekávat.
Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Spotřebitel může požadovat nápravu v podobě opravy věci, není-li to možné, má možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by tak musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně písemného odůvodnění zamítnutí reklamace. Za porušení této zákonné povinnosti může být společnosti udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.