Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Kvůli problemům s rychlostí připojení k mobilnímu internetu v rámci neomezeného tarifu RED v místě bydliště od listopadu 2015 (EDGE se náhle stal prakticky nepoužitelný, LTE telefon neumí) mi byl operátorkou vodafone linky k prodloužení smlouvy (stávající byla do 30.12.2015) na další dva roky nabídnut LTE modem Huawei E5573 za zvýhodněnou cenu 477Kč (sleva 1100Kč, nicméně nový tarif dražší o 50Kč na 24 měsíců = 1200Kč navíc) a telefon Vodafone Smart prime 6 za 1277Kč (sleva 2000Kč, standardní odměna za prodloužení smlouvy) za podmínky přechodu na dražší tarif kvůli poskytnutí datové simkarty k tarifu (z RED - neomezený, měsíčně 699Kč na RED LTE - neomezený, měsíčně 749Kč) - datová sim byla určena pro modem. Po aktivaci nového tarifu (se závazkem na 2 roky) podle pokynů operátora (provedeno následující den, dle vyjádření operátorky kvůli technickým problémům ve vodafone) mi bylo sděleno, že mi nabízená zařízení nebudou poskytnuta za slíbenou cenu. Dostal jsem novou nabídku: buď modem za cenu 577Kč (sleva 1000Kč) a telefon za 800Kč + měsíční splátka 100Kč po 24měsíců (sleva 0Kč), nebo zrušení prodloužení smlouvy. Požadoval jsem zrušení prodloužení smlouvy, do dnešního dne nebylo provedeno, ačkoliv bylo slíbeno 16.12.2015 do 5 dnů a požadavek je nyní označen jako vyřešený bez jakéhokoliv vysvětlení.
Současný stav je, že mám úvazek na další dva roky, platím za stejné služby více a připojení k internetu je stále špatné, nestabilní.
požadavek 1-20523159025
okamžité zrušení nové smlouvy se závazkem na 2 roky bez jakéhokoliv poplatku/sankce, tj. splnění požadavku 1-20523159025 a umožnění přenosu čísla k jinému operátorovi (ČVOP).
|
Tweet |
Jednou z nejpodstatnějších zásad soukromého práva je zásada "pacta sunt servanda" neboli smlouvy se mají dodržovat, která je mimo jiné zmíněna v § 3 občanského zákoníku. Závazky ze sjednaných smluv se musí splnit. Smlouva může být uzavřena i ústně, nebylo-li ujednáno jinak nebo nestanoví-li určitou formu zákon. Nabídka a poskytnuté informace zaměstnancem společnosti jsou zavazující a podnikatel by měl jednou navržené podmínky dodržet, neboť zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje.
Pokud tedy bylo prostřednictvím telefonického hovoru dohodnuto mezi spotřebitelem a zaměstnancem společnosti ukončení závazku, musí toto společnost respektovat.
Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem společnosti, je vhodné uplatnit u této společnosti reklamaci. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Hezký den, pane Vokoune,
informace o stavu řešení požadavku v samoobsluze je bez dalších podrobností, ty vám vždy poskytneme v hovoru nebo e-mailem.
Jak jsem zjistil, kolegové se vám snažili s výsledkem opakovaně dovolat, to se jim ale nepovedlo. Kdykoliv nás můžete kontaktovat na *77 (800 77 00 77) a informace vám poskytneme, případně navrhneme další postup.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Dobry den,
podle vypisu neprijatych hovoru jste se mi zkouseli dovolat pouze 17.12. a 23.12., nebo jsem pri dalsich pokusech byl mimo signal. Bohuzel ne vzdy mohu prijmout hovor okamzite a zpet se dovolat nejde. (Pri volani na *77 se casto dovolam operatorovi, ktery nezna cely problem a je zdlouhave mu vse opakovat.) V kazdem pripade mne vzdy muzete kontaktovat emailem (adresa je uvedena ve vodafone samoobsluze), sms ci dopisem.
Nicmene jsem dnes zavolal na linku *77, kde mi bylo sdeleno, ze je treba vypovedet smlouvu pisemne (to mi pri nabidnuti zruseni smlouvy receno nebylo) a do 14 dnu od uzavreni smlouvy, jinak se plati sankcni poplatek 20% ze vsech mesicnich plateb do konce uvazku, tj. cca 2800Kc (nejsem si jisty, ze bylo spocitano spravne, prosim o overeni).
Protoze jsem nebyl upozornen, ze je treba zadost o storno smlouvy podat pisemne (z hovoru s operatorem vyplyvalo, ze storno bude provedeno do 5 dnu bez dalsich podminek) a protoze podle mne nebyly vyuzity vsechny moznosti pri sdeleni dalsich podminek pro zruseni smlouvy (viz vyse) aby zadost byla podana ve lhute 14 dnu, proto pozaduji storno smlouvy bez sankce i po lhute.
S pozdravem,
David Vokoun
Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.