Společnost


Swarovski Bohemia spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9208Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 17 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.01.2016, před 9 lety

Alena Serafimovská

Znění stížnosti

Dobrý den,chtěla jsem poprosit o radu jak postupovat s neuznanou reklamaci koženého náramku od Swarovského ,koupeného v OC Chodov.Náramek jsem dostala jako dárek pod stromeček a po návštěvě,druhý den ,u mé sestry jsem zjistila,že z nepoškozeného náramku ,jeden ze tří přívěsků Oko pro štěstí,chybí.Skoba na náramku zustala nepoškozená jen část přívěsku se nenašla.Nechápu jak se to mohlo odpojit,zda bylo nezaletovane očko,kterým přívěsek držel na skobě???Že tak drahý šperk nemá nějaké lepší zajištění???Náramek jsem schovala do krabičky a hned další den jsem se vydala do obchodu,kde byl dárek zakoupený a se slzmami v očích,že jsem si dárku neužila,sepsala s milou a překvapenou prodavačkou reklamaci.Prodavačka se divila proč pláču,že náramek je nepoškozený a skoba také,takže nebude problém.Dne 7.1.2016 k mému překvapení jsem dostala na emailovou adresu odpověd bez udání duvodů,že reklamace nebyla uznaná jako oprávněná????Prosííím o pomoooc.Děkuji.S pozdravem pí.Serafimovská


Produkt

Šedý kožený náramek na kterém byl přívěsek klíč a dokoupený další přívěsek křídlo a modré nádherné oko a jen to oko se neznámym a záhadným způsobem odpojilo a nenašlo,Značku,kdyžtak dodám,ted při psani této prosby či stížnosti nemám u sebe...


Požadované řešení

Výměna zboží popřípadě vrácení pěněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.1.2016 11:29, před 9 lety

Prodávající odpovídá spotřebitelce, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá spotřebitelce, že v době, kdy věc převezme, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které spotřebitelka očekávala s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. V případě, že tomu tak není, jedná se o vadu.

Má-li věc vady, může spotřebitelka žádat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitelka možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a domáhat se vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka žádat přiměřenou slevu.

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by tak musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit.

Prodávající je povinen spotřebitelce vydat potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně písemného odůvodnění zamítnutí reklamace. Za porušení této zákonné povinnosti může být společnosti udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.3.2016 18:55, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.