Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, chci si stěžovat na internetový e-shop gamasport.cz.
Koupila jsem si zde bundu která po měsíci se rozpárala tak jsem ji poslala na reklamaci. Paní na telefonu byla tak neochotná že nebyla schopna mi říct od kdy mi běží 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace a další problém je ten že vím pokud je reklamace uznaná mám nárok na vrácení poštovného a mě se vysmáli do telefonu po tom co jsem jim řekla že je to v rozporu se zákonem. Odmítají se semnou bavit a že mi nic proplácet nebudou.
Bunda peřová NIKE ALIANCE
Chci vrátit poštovné na které mám nárok
|
Tweet |
Náklady spojené s vyřízením reklamace nese v případě uznané reklamace vždy prodejce. Pokud spotřebitel musí vadné zboží na reklamaci prodejci odeslat, musí mu prodejce na své náklady zboží zaslat zpět. Pokud spotřebiteli nějaké účelně vynaložené náklady s reklamací vzniknou, má právo po prodejci požadovat jejich uhrazení. Poštovné patří mezi typické náklady spojené s reklamací.
Podle ustanovení § 1924 občanského zákoníku má spotřebitel nárok na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací, čímž se samozřejmě myslí jen reklamace oprávněná. Účelně vynaložené náklady je nutné chápat jako ty nejmenší nutné s přihlédnutím ke vzdálenosti pobočky, objemnosti zboží a možnosti náklady snížit. To znamená, že prodávající není povinen kupujícímu hradit skutečně vynaložené náklady, pokud spotřebitel například nevyužil nejlevnější možnost dopravy. V takovém případě prodávající hradí jen poměrnou část odpovídající nejlevnější možné variantě.
Prodávající má ze zákona na vyřízení reklamace lhůtu 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Tato lhůta dle ustanovení § 605 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, počíná dnem, který následuje po skutečnosti rozhodné pro její počátek, tedy ode dne následujícího po dni uplatnění reklamace. Při uplatnění reklamace formou poštovní přepravy působí právní jednání vůči nepřítomné osobě dle § 570 občanského zákoníku od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde, tj. ode dne doručení. V případě doporučené zásilky lze tento okamžik snadno dohledat.
Pokud prodejce bude reklamaci posílat zpět poštou, je povinen spotřebiteli nejpozději 30.den reklamace zboží doručit zpět i s vyjádřením o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena. Jestliže prodejce není schopen toto prokázat, že 30.den to bylo doručeno nebo byl pokus o doručení, tak lhůtu 30 dnů nedodržel a v takovém případě by spotřebitelka mohla od smlouvy odstoupit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.