Počet nahlášených stížností: | 258 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na základě tel. hovoru - dotaznik o zdravi - mi meli zaslat vzorek pablet, v prubehu hovoru jsem se ptal na případné závazky, a bylo mi jasně receno že jde zkusebni vzorek ktery mne nevaze k zadnemu odberu a vzorek je zcela zdarma.Po pul roce mi prisla upominka ze dluzim 1300kč a zaslala ji uplne jina firma.
Firmě Helvetia Direct Marketing s.r.o. jsem psal i maila,at dolozi pisemnou objednavku nebo doklad ze mi neco poslali a ze jsem to prevzal. Jelikoz jsem nic neobjednaval tak zaden doklad o objednavce ani nemuze existovat. Helvetia Direct Marketing s.r.o. ma na svych strankach psane ze pisemne nelze nic zrusit,jen telefonicky - to znamena ze vam potom zaprou ze jste volali.Je to past z ktere se neda utect. Telefonicky jsem je tedy vyzval k okamžitému vyřazení mého jména z databáze a potvrzení že se tak stalo,odpoved byla ze nic takoveho pisemne neudelaji a zavesili
Okamžité vyřazení mého jména z databáze dane firmy Helvetia Direct Marketing s.r.o. jakoz to od firmy M.B.A. ktera poraduje penize a potvrzení že se tak stalo. Dále o vymazani dluhu jelikoz jsem zadne zbozi neobjednal a zadne zbozi neobdrzel.
|
Tweet |
Byla-li uzavřena smlouva prostřednictvím telefonického hovoru, společnost má povinnost dodat zboží a spotřebitel zaplatit sjednanou peněžní částku. Pokud však společnost zboží nedodá, nemůže požadovat po spotřebiteli protiplnění. Požaduje-li tedy společnost po spotřebiteli uhrazení částky za zaslané zboží, musí prokázat, že zboží bylo spotřebiteli opravdu odesláno.
Společnost Helvetia Direct Marketing s.r.o. nabízí výrobky a sjednává smlouvy zpravidla prostřednictvím telefonu a spotřebitel v takovém případě uzavírá smlouvu distančním způsobem, tedy prostřednictvím prostředků komunikace na dálku (po telefonu) podle § 1824 a násl. občanského zákoníku. První zásilky, protože bývají spotřebiteli očekávané, nejčastěji odsouhlasené po telefonu, chodí doporučeně. Ty další už spotřebitelé nečekají, většinou totiž v telefonu jasně nezazní, že jde o pravidelné dodávání, proto chodí jako obyčejné zásilky, které se vhazují do schránky.
Pokud je ujednáno, že se zboží dodává v pravidelných zásilkách, má spotřebitel právo odstoupit od každé jednotlivé zásilky bez udání důvodu do 14 dnů od doručení. Způsob úplného zrušení pravidelných zásilek se pak řídí smlouvou, popřípadě obchodními podmínkami. Spotřebiteli tedy doporučujeme uchovat si doklady o odstoupení od smlouvy.
Nabídka pravidelných zásilek inzerovaná společností Helvetia Direct Marketing s.r.o. uvádí, že pro jejich zrušení je třeba informovat zákaznické oddělení. Pravidelné zasílání lze tedy zrušit i telefonicky, ale spotřebitelka by měla vždy dbát z důvodů předběžné opatrnosti na to, aby učiněné právní jednání bylo prokazatelné pro případ sporu.
Vzhledem k tomu, že fungování inkasních agentur není dosud zákonně upraveno, mohou tyto agentury požadovat zaplacení dluhu pouze na základě postoupení pohledávky nebo pověření věřitele. Pro vymáhání dluhu nemají soudem uznaný exekuční titul jako v případě exekutorských úřadů a v případě exekuce by pohledávka musela být tedy prokázána před soudem. Při vymáhání pohledávky inkasní agenturou je proto velmi důležité ujistit se, zda daný závazek skutečně existuje, popřípadě v jaké výši, a kdo je oprávněný k přijetí jeho plnění.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Dobrý den,
pan Škandera byl telefonicky osloven s nabídkou vyzkoušet doplněk stravy dle vlastního výběru s tím, že mu zašleme Uvítací balíček za poštovné a balné 79 Kč a pokud bude s ním spokojen a do 7 dní nás nebude informovat o tom, že si další zásilku nepřeje, budeme expedovat pravidelně po 20 dnech další dávku doplňku stravy ve zvýhodněné ceně. Pan Škandera si vybral doplněk stravy Noxilan, Uvítací balíček, který jsme expedovali prostřednictví České pošty jako "Balík do ruky" si převzal, číslo zásilky DR1190626680U. Dle České pošty zásilka dodána dne 2.6.2015. Po Uvítacím balíčku nás pan Škandera nekontaktoval a tak jsme dle dohody expedovali další zásilku a po dalších dvaceti dnech v pořadí třetí zásilku. Po neuhrazení třech zásilek jsme zasílání ukončili a panu Škanderovi zaslali na jeho adresu dopis, ve kterém informujeme o evidovaném nedoplatku. Pan Škandera i přesto nereagoval a my jsme expedovali celkem další 4 výzvy (upomínky) - ani na jednu jsme neobdrželi reakci a po splatnosti poslední upomínky jsme celou záležitost předali agentuře M.B.A. Consulting, s.r.o. která dále pohledávku vymáhá. Objednávkový hovor posílám v příloze.
Pan Škandera se nám začal ozývat až od 11.1.2016. Panu Škanderovi tímto komunikuji, že i telefonická objednávka je brána zákonem jako plnohodnotná.
S pozdravem
Dominika Rathanová
Helvetia Apotheke
Pani Dominika Rathanová Helvetia Apotheke - zde zverejnila muj telefonicky rozhovor na coz jsem nedal svoleni. Dále uvádim ze firma Helvetia Apotheke nezaslala ani jednen dopis ve kterém mne informuje o nedoplatku,dale nezaslala ani jednu upominku. Prvni kontakt byl od firmy MBA 7.1. a to prvni upominka ze dluzim 1296,7kč. Dle záznamu z posty balik DR1190626680U jsem neprevzal jelikoz na potvrzeni nefiguruje muj podpis. Je zarazejici ze z 79,-kč od 2.6. do 7.1. se vyklubala castka 1296,7kc. Jak si vsichni obcane muzou precist v dalsich prispevcich jsou praktiky teto firmy v nesouladu se zasadami slusneho chovani. Celou zalezitost jsem pradal na ČOI.
Přílohy nahrávané ke stížnostem jsou dostupné pouze stranám sporu a dTestu. Nejsou tedy zveřejněny na webu, tuto skutečnost je možné si ověřit na následující webové adrese: www.vasestiznosti.cz/stiznost/9220/neobjednane-zbozi. Pokud společnost hodlá zveřejnit osobní údaje zákazníků, které získala v souvislosti se sjednáním smlouvy, musí si předem vyžádat jejich souhlas se zveřejněním.
Jelikož smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitel nebyl prodávajícím o tomto právu řádně poučen (informování spotřebitele o tom, že může zboží do čtrnácti dní vrátit, není správným postupem a je nedostatečné), může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů od převzetí zboží (v souladu s § 1829 odst. 2 občanského zákoníku).
Pokud tedy nebyl spotřebitel o svém právu řádně informován, postačí zaslat společnosti odstoupení od smlouvy o pravidelném zasílání zboží (vzor je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu). Odstoupení doporučujeme zaslat prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb na adresu sídla společnosti (sídlo společnosti je možné vyhledat prostřednictvím obchodního rejstříku - www.or.justice.cz; je vhodné ponechat si dodejku a kopii odstoupení pro případné dokazování před soudem). Takto odeslaná zásilka se považuje za doručenou třetí pracovní den po odeslání (§ 573 občanského zákoníku).
Odstoupením od smlouvy zaniká závazek od počátku. V takovém případě si strany vrátí poskytnutá plnění. Nebylo-li zboží doručeno, není ani možné požadovat jeho vrácení. Odstoupením od smlouvy také zaniká dluh spotřebitele vůči společnosti.
Dobrý den,
objednávkový hovor jasně dokazuje plnohodnotnou objednávku a informovanost zákazníka. V Uvítacím balíčku tyto informace jsou také. Dovolte mi reagovat na Vaši připomínku k částce. Tato částka se nestala samozřejmě ze 79 Kč za Uvítací balíček. Po Uvítacím balíčku jsme Vám zaslali další dvě zásilky, protože jste zasílání neukončil. Níže zasílám přehled expedovaných zásilek:
VS: 1566330001 - Uvítací balíček, cena 79 Kč
VS: 1566330002 - pravidelná zásilka, cena 149 Kč
VS: 1566330003 - pravidelná zásilka, cena 149 Kč
Dále jsme expedovali upozornění a upomínky:
VS 1566330004 - první upozornění - zdarma, složenka přiložena na 377 Kč
VS 1566330005 - druhé upozornění - poplatek 40 Kč, složenka přiložena na 417 Kč
VS 1566330006 - třetí upozornění - poplatek 90 Kč, složenka přiložena na 467 Kč
VS 1566330007 - čtvrté upozornění - poplatek 150 Kč, složenka přiložena na 527 Kč
VS 1566330008 - páté upozornění - poplatek 220 Kč, složenka přiložena na 597 Kč
Splatnost poslední upomínky byla dne 23.11.2015, po neuhrazení byla celá záležitost předána agentuře M.B.A. Consulting, s.r.o. u které se pohledávka dále navyšovala.
Vaši adresu jsme neměnili a je tak zvláštní, že Vám přišla až upomínka od výše zmíněné agentury.
S Českou obchodní inspekcí samozřejmě budeme spolupracovat a poskytneme všechny potřebné materiály.
S pozdravem
Dominika Rathanová
Helvetia Apotheke
Každý si přečte ve vaší první odpovědí na stížnost že jste údajně posílali jen jeden uvítací balíček pod číslem cituji: DR1190626680U Nyní zde předkládáte další argumenty že jste zasílali další balíčky a nějké upomínky - kdo ty upomínky převzal? ,když tvrdíte že jste je odeslali. O těchto upomínkách musí existovat záznamy na poště a já jsem Vás žádal at doložíte potvrzení že jsem daný baliček DR1190626680U převzal,do dnešního dne jste tak neučinili a stejný problem bude i s tím že ani jinou korespondenci jste neodeslali a ja ji nepřevzal. Doložte tedy patřičná potvrzení o převzetí daných písemnosti jak uvádíte.
Jak již bylo uvedeno v předchozím vyjádření dTestu, za řádné informování zákazníka podle § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku o právu odstoupit od smlouvy uzavřené za pomoci prostředku umožňující komunikaci na dálku se nepovažuje sdělení, že má spotřebitel možnost zboží do čtrnácti dní vrátit (občanský zákoník jasně hovoří o odstoupení od smlouvy, nikoliv o vrácení zboží, zboží je totiž možné vrátit i později). Společnost by musela prokázat, že byl spotřebitel řádně poučen.
Společnost by také musela prokázat, že zásilky se zbožím skutečně odesílala a spotřebitel je přijal.
Dobrý den,
veškeré dokumenty (faktury) zaslané zákazníkům elektronicky archivujeme a rádi je poskytneme.
Pravidelné zásilky a upomínky zasíláme jako listovní zásilky ke vhození do schránky.
U těchto zásilek se předpokládá, že je pošta doručí.
Pokud vyvstaly pochybnosti v doručení, mohl nás stěžovatel kontaktovat napřímo a mohli jsme využít naše standardní nástroje a postupy k dořešení záležitosti.
Prví zásilka byla odeslána jako Balík do ruky a je vydávána adresátovi oproti podpisu a číslu OP. Dle záznamů České pošty byl balík doručen. Pokud stěžovatel tvrdí, že zásilku nepřevzal on, bude si musíte zažádat o předložení dokladu o převzetí na poště on, jako příjemce zásilky. My jako odesílatel k údajům na potvrzení nemáme přístup, neboť obsahuje údaj o OP.
Pakliže se při jeho šetření ukáže, že pošta vydala zásilku nesprávné osobě, provedeme my jako odesílatel standardní reklamaci a náhradu budeme žádat po České poště.
cituji: U těchto zásilek se předpokládá, že je pošta doručí.- bohužel Vaše předpoklady jsou mylné a žádná listovní zásilka mně doručena nebyla a vy nemáte ani potvrzení o doručení takže o čem tady píšete. Doložte mnou podepsané doklady. Každý si už o Vaší činnosti udělal obrázek,názory a stížností ostatních pisatelů jsou jak přes kopírák.Stále stejná písnička.Nikdo si u Vás nic neobjednal a Vy rozesíláte nějaké listovní zásilky a pak všem vyhrožujete a požadujete neskutečné částky za nedoručené a neobjednané zboží.Evidentně zisky Vaší firmy jsou jen z vymáhaných částek a firma MBA je jen Vaší další firmou. Věřím že ČOI Vás důkladně prověří a vynese přiměřenou pokutu.
Dobrý den.
Pane Škandero, Váš spor sem vložený byl pojmenován "Neobjednané zboží", nyní se od původního tématu ale vzdalujeme a přechylujeme se k "nedodanému zboží".
Utřiďme si to tedy:
OBJEDNÁNÍ zboží bylo, jak je od dTestu pojmenováno, provedeno distančně na základě telefonické domluvy. Nahrávku objednávky jsme Vám poskytli, k uzavření dohody došlo a na jejím základě jsme Vám začali zasílat objednaný produkt. Vaši adresu k zasílání jste nám poskytl zcela dobrovolně a se zasíláním jste souhlasil. Objednávka tedy byla řádně uzavřena. Odstoupení od smlouvy jsme od vás neobdrželi, smlouvu jsme nakonec ukončili my po odeslání upomínek. Nyní jsou jen k řešení 3 vystavené faktury zaslané se zbožím.
Pokud je zde pochybnost, že ve Vašem případě došlo k NEDORUČENÍ zásilek na Vaší adresu, provedeme s poskytovatelem doručovacích služeb, tedy s Českou poštou, standardní reklamační řízení.
Kdybyste se na náš zákaznický servis obrátil hned po obdržení dopisu od MBA, mohli jsme reklamovat již před několika měsíci a neřešit záležitost touto cestou.
Takže my nyní začneme řešit (ne)dodání s Českou poštou, použijeme zde zapsané Vaše vyjádření jako prohlášení, že zmíněné zásilky nemáte.
Vymáhací proces bude nyní zastaven a bude obnoven jen v případě, že se prokáže doručení zboží na Vaši adresu, neboť toto bylo odesláno na základě objednávky (viz výše).
Vaše osobní údaje jsou vyřazeny z aktivní zákaznické databáze, nebudou ani námi, ani našimi partnery využívány k žádným marketingovým účelům.
S pozdravem a přáním hezkého víkendu
Helvetia Apotheke
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.