Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#9222Odmítání zodpovědnosti za prodluženou reklamační dobu, chybné informování zákazníka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 4 dny 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.01.2016, před 9 lety

Aleš Brzoň

Znění stížnosti

Dne 23.12.2015 se mi porouchala pračka WHIRLPOOL AWO/D 45140, zakoupená u společnosti International MALL a.s. dne 29.11.2012 s prodlouženou zárukou o další 3 roky.
Závada tedy spadá již do doby prodloužené záruky.
Prodlouženou záruku jsem platil v rámci jedné faktury vydanou společností MALL.
Po nahlášení poruchy mi společnost MALL sdělila, že záruku nad 24měsíců zařizuje pro ně firma BNP Paribas.
Kupní smlouvu jsem však uzavíral výhradně se společností International MALL a o BNP Paribas jsem neměl ani tušení.
Ani na faktuře o této společnosti není psáno. Tam je jen napsáno
"*) Položka prodloužená záruka není zdanitelným plněním poskytnutým dodavatelem, ale jedná se o inkaso předpisu pojistného pro třetí stranu".
Víc nic, žádná další zmínka o názvu společnosti ani o podmínkách plnění navíc. Naopak je zde věta
"V případě, že není možné uplatnit reklamaci přímo v autorizovaném servisu, uplatněte reklamaci na adrese prodávajícího."
Volal jsem do autorizovaného servisu - přímo servisu Whirlpool a tam mi sdělili, že pokud jsem zboží nekupoval přímo u nich i s prodlouženou zárukou, že veškeré opravy budu hradit já sám.
Mall poukazuje na certifikát mezi Mall a BNP Paribaskterý není není nic jiného než informace o pojištění prodloužené záruky.


Takže, když to shrnu:

1. koupil jsem u společnosti International MALL a.s. pračku WHIRLPOOL AWO/D 45140 s prodlouženou zárukou a tuto prodlouženou záruku jsem společnosti International MALL zaplatil.

2. Sama společnost International MALL a.s. na své faktuře píše:
"V případě, že není možné uplatnit reklamaci v autorizovaném servisu, uplatněte reklamaci na adrese prodávajícího".
Význam této věty je natolik zřejmý, že by nemělo být možné jej zpochybnit.

3. podle platného NOZ
§ 2113
Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci.

§ 2172
Práva z vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena.

4. o reklamaci předmětu koupě budu jednat z již výše uvedených důvodů pouze s prodávajícím, tedy se společností International MALL a.s.

5. rozhodným datem oznámení závady považuji den oznámení, tj. 23.12.2015.
Dle §19 zákona 634/1992 Sb. v odstavci (3) dokonce specifikuje dobu, za kterou má prodávající povinnost rozhodnout o reklamaci "... a to ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů". Dále se ve stejném odstavci říká "Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy."

OD BNP PARIBAS MI PŘIŠLO SDĚLENÍ, ŽE PRODLOUŽENÁ ZÁRUKA ZNAMENÁ VRÁCENÍ PENĚZ PO ODEČTENÍ AMORTIZACE VÝROBKU, KTERÝ BYL V ZÁRUCE.
A TO 1% DOLŮ Z CENY VÝROBKU I ZA DOBU, KDY BYL V REGULÉRNÍ ZÁRUCE!


Produkt

WHIRLPOOL AWO/D 45140


Požadované řešení

Oprava, popř. vrácení peněz v plné výši ceny výrobku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.1.2016 13:51, před 9 lety

Obecně u odpovědnosti za vady je třeba rozlišovat mezi zákonnou a smluvní odpovědností za vady věcí prodaných v obchodě, a to zejména (což v praxi přichází nejčastěji v úvahu) mezi zákonnou a smluvní zárukou. Správně se poukazuje i na rozdíl mezi smluvní zárukou založenou jednostranným prohlášením prodávajícího v záručním listě a smluvní zárukou založenou dohodou účastníků kupní smlouvy. Smluvní záruka, která je poskytována až po uplynutí zákonné záruky, může ve vztahu k zákonné odpovědnosti obsahovat určitá omezení. Tato omezení ale nemohou zasahovat po dobu trvání zákonné odpovědnosti za vady do zákonných nároků, ale nastoupí až po jejím uplynutí.

Zjednodušeně lze tedy říci, že v rámci prodloužené záruky je možné, že nebude poskytována ve stejném rozsahu jako zákonná záruka. V tomto případě záleží, zda byl spotřebitel s podmínkami prodloužené záruky seznámen.

Dle informací zveřejněných na webových stránkách společnosti https://www.mall.cz/prodlouzena-zaruka, citace ("Prodloužená záruka - Prodlužte standardní záruku poskytovanou výrobcem zakoupením Pojištění prodloužené záruky na 1 nebo 3 roky) spotřebitel zřejmě uzavřel smlouvu o pojistné službě prostřednictvím internetu. Smlouva o pojištění je v daném případě svojí povahou vázaná smlouva ke kupní smlouvě týkající se zboží.

Pokud tedy byla prodloužená záruka (pojištění) dokupována spotřebitelem k výrobku, jde o smluvní ujednání, které se bude řídit obchodními podmínkami prodejce. Prodloužená záruční doba se tedy již neřídí zákonem, ale obchodními podmínkami prodejce nebo sjednanou smlouvou. Pokud je prodejcův postup s tímto v souladu, nelze proti tomu ničeho namítat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.1.2016 14:37, před 9 lety

Vážený pane Brzoni,

jak již bylo sděleno, prodloužená záruka se uplatňuje přímo u pojišťovny, nemůžeme Vám proto ve Vašich požadavcích vyhovět.

Veškerý postup, jak záruku uplatnit, naleznete zde: https://www.mall.cz/prodlouzena-zaruka a samozřejmě také na naší zákaznické lince, kde Vám kdykoliv rádi poradíme.

Děkuji Vám za pochopení.

Ivana Raimundová
Mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2016 09:57, před 9 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.3.2016 05:46, před 9 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.