Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
minulý rok jsem si zakoupil mobilní telefon u KASA.cz, který mi byl dodán spolu s příslušenstvím (sluchátka, nabíječka). Když jsem se rozhodl příslušenství (sluchátka) reklamovat, byla mi reklamace zamítnuta s tím, že musím dodat kompletní balení. Doma jsem zkoušel jiné sluchátka a vím, že problém je v oněch zmiňovaných sluchátkách a nechci posílat mobil, protože mám o něj strach.
Jak mám dále postupovat, jelikož nikde jsem se nedočetl, že musím reklamovat příslušenství s mobilním telefonem.
Děkuji
Sluchátka LG QUADBEAT 2 HSS-F530
Chtěl bych zboží vyměnit, jelikož jsem se sluchátky spokojen a pokud již nebudou, tak vrátit peníze.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel reklamuje vadné příslušenství k věci, nemůže po něm prodávající požadovat také předání hlavní věci. Mohl by tak učinit jen v případě, je-li to nezbytné pro posouzení vady (z popisu stížnosti však toto nevyplývá, sluchátka je možné odzkoušet i na jiném telefonu). Požaduje-li prodávající k uplatnění reklamace příslušenství i předání hlavní věci, aniž by to bylo nutné, jedná se o omezení uplatnění práva z vadného plnění dle § 2174 občanského zákoníku a k takovému omezení se nepřihlíží. Spotřebitel může trvat na vyřízení reklamace i bez dodání hlavní věci. Více informací k tomuto tématu je možné vyhledat na následující webové adrese www.dtest.cz/clanek-4439/reklamace-nabijecky-odevzdate-i-telefon?utm_source=novinky150615
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Odstoupení od smlouvy je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně (nejlépe s dodejkou + ponechat si kopii odstoupení) a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.