Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Paní B. H. pronajímá byt v Papírenské ulici v Praze 6 o který jsme projevili zájem. Vybrala od nás rezervační poplatek, dohodla s námi datum předání bytu a poté už komunikace skoro skončila. Předání se odkládalo až vypršela platnost rezervační smlouvy a my chtěli vrátit rezervační poplatek, nejdříve nám peníze přislíbila, ale nepřišla na dohodnutou schůzku, poté začla odkazovat na pana H., a nakonec na realitní kancelář o které původně nebyla ani řeč. Paní B.H. však byt inzeruje i na jiných portálech dál, ačkoliv je složen rezervační poplatek. Stále argumentuje, že ona nemá pravomoc peníze vrátit a že oprávněn je pan H. a realitní kancelář. Na internetu jsem našel spoustu dalších podobných případů, které vykazují úplně stejné znaky.
Realitní kancelář Max Ventures a především paní B.H.
Rád bych se dočkal vrácení peněz.
|
Tweet |
Byl-li zaplacen rezervační poplatek ale byt nebyl ve sjednané lhůtě předán, musí společnost úhradu za rezervační poplatek vrátit. V opačném případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť společnost se obohatila bez právního důvodu. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Je tedy vhodné společnost vyzvat k vydání majetkového prospěchu.
Výzvu je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně za využití poskytovatele poštovních služeb (ponechat si dodejku a kopii výzvy) na adresu společnosti. Má se za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla druhé straně třetí pracovní den po odeslání. Ve výzvě je vhodné shrnout podstatné body zdůvodňující oprávněnost nároku a stanovit lhůtu, do kdy má možnost společnost vrátit peněžní prostředky (např. 7 dnů).
Pokud podnikatel jednal s úmyslem neposkytnout sjednanou službu, mohly být naplněny znaky skutkové podstaty trestného činu podvodu. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že byl spáchán trestný čin, může podat trestní oznámení a informovat o tom Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s jeho oznámením naloženo.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.